Söger Niels Christensen föräldrar 1705-1782 Sönderup

Startet af Mogens H Andersson, 13 Aug 2022 - 12:54

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej

Jag söker Niels Christensens föräldrar. Jag tror att hans mor heter Ane Cathrine Biering född 1686 och död 1757 i Rodsted och hans far borde vara Christen Jacobsen född 1679 och död 1751.

Det finns dock flera Christen Jacobsen  att välja på bl a en som var degn och dog eller blev begravd 3.6.1723 i Suldrup kirke.

Det finns ett par med samma namn som gifte sig 26.10.1712 i Nörholm sogn, Aalborg amt...

Tacksam för all hjälp som för mig vidare!


Mvh

Mogens

Mogens H Andersson

Hej,

Det ser ut som jag med hjälp har funnit Niels Christensens far, nämligen Christen Pedersen född 1645 och död 1734 i Rodsted. Nu fattas uppgift om modern och resten av familjen!

Tack för all hjälp!

Med vänlig hälsning

Mogens

Mogens H Andersson

Hej,

Det verkar som Niels Christensens far Christen Pedersen är född 1654 och dog i Rodsted, Sönderups sogn 1734. jag är ganska säker på att detta är riktigt, men det hade varit bra om jag också hade vetat vad Christens far heter.

Jag gissar att hans far heter Peder Christensen och är född 1630 och död 1699, men annat årtal kan också vara aktuellt.

Jag är också osäker på vad Chrstens fru heter, men gissar att hon kanske heter Ellen och hon dog 1732 i Rodsted, Sönderups sogn

Tacksam för all hjälp som för mig vidare!

Med vänlig hälsning

Mogens

Mogens H Andersson

Hej,

Det ser ut som Christens far heter Peder Christensen och är född 1610  och hans mor Karin Knudsen född 1612, men jag behöver hjälp för att fastställa detta.

Mvh

Mogens