Hvor er Ove Davidsen hen, f. i København

Startet af Maria Møller Davidsen, 11 Aug 2011 - 14:02

Forrige emne - Næste emne

Maria Møller Davidsen

Jeg søger efter en Ove Davidsen, han er født den 27-4 1944 I København

Hans forældre er Egon Erhardt Krogh Davidsen og Rigmor Alvine f. Nielsen og de blev gift 13/12-1941,  på rådhuset i københaven,  Rigmor dør 14/4-1945

Deres søn bliver adopteret væk.

Er der nogle der kan hjælpe med og søge oplysninger om ove?
Eller finde ud af hvor hans far er født hen?

thorkild kanstrup jensen

Bemærk at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke må videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for et sådan opslag, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Bjarne Nielsen

Hej Maria

Dit indlæg er måske ikke helt eentydigt.

Er Egon og Rigmor Oves adoptivforældre ?

Hvis de er det, er Ove jo født af forældre med et andet efternavn.

Hilsen
Bjarne Nielsen

Maria Møller Davidsen

Nej de er hans biologiske forældre.... Ove findes her, Gethsmane, sokkelund, københavn opslag 176 nr 11

Martin Bjarklev

Som du kan se af kirkebogsopslaget, er han først adopteret af sin faster i 1947
og siden adopteret af Willy Schmidt Jensen i 1950.

Du kan også se at navnet er ændret fra Ove Davidsen til Ove Nielsen og så til Ove Jensen,
så det er altså Ove Jensen, du skal lede efter nu.

For 52,- kan du indhente oplysninger om sidst kendte adresse på Borgerservice.

mvh
Martin

Maria Møller Davidsen

Okay... hvordan virker det? og hvor kan jeg gøre det hen? ved men hvad fasteren hedder mere end nielsen?

Frank Green

#6
Hej Maria

Egon er født i Vordingborg

Pråstø,Bårse,Vordingborg 1914-1918 opslag 36 øverst

Mvh
Frank

Måske hans forældre.

Samtlige personer i husstanden

praestoe, Baarse, Vordingborg Landsogn, Vordingborg Landsogn, 1b 2a, 469, FT-1906, D4845
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
David Davidsen 10/2 1882  Gift Husfader   
Nicoline Davidsen 13/8 1889  Gift Husmoder   
 
--------------------------------------------------------------------------------

Martin Bjarklev

Du skal gå op på kommunekontoret hvor du bor. Henvend dig der, hvor der står "Borgerservice" på et skilt - sig, at du leder efter sidst kendte adresse på Ove Jensen, født 27/4-1944 i København,
Getsemane sogn.

Som du kan se på det kirkebogsopslag, du har fundet i Getsemane kirke, fødte 1929-1945, opslag
176, nr. 11, står der i teksten ude til højre: Adopteret af sin Faster, Enkefru Ena Kamilla Nielsen,
født Davidsen, Riddergade 17, Vordingborg.

mvh
Martin

Bjarne Nielsen

Hej Maria

Husk i din slægtsforskning af være nøjagtig med data.

Iflg. Kirkebogen er Ove Davidsen født den 27. februar 1944 og ikke 27. april.

Held og lykke med din videre søgning.

Hilsen
Bjarne Nielsen

Thestrup-Bjørn

Jeg er ret chokeret!

Det er MEGET uheldigt, at I her i DIS bliver ved med at behandle en person, der kan leve i bedste velgående og, som sandsynligvis ikke ønsker at få sine personlige forhold offentliggjort for alverden.

Og måske ved han og hans familie slet intet om adoptionerne.

Husk at tænke Jer om, og LÆS så (igen), hvad Thorkild skrev her i tråden Svar #1 Dato: 11 August 2011, 15:51:39
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Maria Møller Davidsen

Tak for jeres svar, de har været til en stor hjælp.
Jeg har prøvet og slette tråden, men ved ikke hvordan....

Bjarne Nielsen

Kære Thestrup-Bjørn

Jeg er ganske enig med dig, vi ser i DIs Forum alt for mange efterlysninger m.m. om nulevende eller måske nulevende personer.

Når det drejer sig om adoptioner, føler jeg mig på hjemmebane, da jeg selv er adopteret og har været hele turen igennem og også fundet min biologiske familie. Den ret har nemlig den bortadopterede, hvorimod dem der bortadopterer ikke har det mindste krav. Bortadoption er for good and ever.

Når det drejer sig om den konkrete sag, Ove Davidsen, behøver vi ikke at være nervøse, for Maria Møller Davidsen finder aldrig, nogensinde personen Ove Jensen. Dertil har hun ingen adkomst.

Det er også ganske misvisende, når der gives råd om henvendelse til Borgerservice/Folkeregister. Man skal kunne bevise et direkte, familiert forhold til personen for at få oplysninger. Og godt det samme. Ellers kunne vi jo få oplysninger om hinanden.

Selv om det skulle forholde sig således, at Ove Davidsen er Maria Davidsens svoger, ja så kan hverken hun eller hendes mand påberåbe sig oplysninger om den bortadopterede.


Med Venlig hilsen

Bjarne Nielsen

Maria Møller Davidsen

Jeg kan oplysse jer om at ove er min farbror, og ikke min svoger..

Bjarne Nielsen

Kære Maria

Bare lige for god ordens skyld skal jeg oplyse dig om, at i henhold til arkivlovgivningen skal sagsakter/arkivalier om adoption  være 80 år før de er offentligt tilgængelige.

Med venlig hilsen

Bjarne Nielsen

Thestrup-Bjørn

#14
Lige kort om opslag i cpr-registeret (= 52 kr. på Borgerservice), som jeg har været flittig bruger af gennem årene.

Jeg har ALDRIG skullet forklare, hvorfor jeg ønsker et opslag på en person
- har heller aldrig skullet bevise noget som helst slægtskab med vedkommende.


Kort sagt - alle og enhver kan med en fødselsdato og et navn i hånden få adresser på dem, der står i cpr-registeret.

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998