Børn af Thomas Mortensen f 1870-1890, Gislum Gislum h Aalborg a

Startet af Niels Ole Rask, 21 Maj 2022 - 14:07

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


Jeg søger hvad der blev af Thomas Mortensens børn i 4. ægteskab
Thomas Mortensen blev gift 4. gang 14/8 1869 m Mette Jacobsen i Vognsild, hun er f i Kgs Tisted 1852 og død i Nyrup 1891
nr 6 Jacob Mortensen  5/6 1870-2/6 1884 f i Grynderup og død i Nyrup Gislum sogn, ham er der styr på
nr 7 Johannes Mortensen 30/10 1872-4/1 1949 Mine svigerinders tipoldefar, ham har jeg styr på, død i Aars sogn
nr 8 Morten Mortensen  24/8 1875  opsl 17 nr 5 Gislum 1861-82, han ses hos forældrene 1880, jeg har ikke hans konfirmation
nr 9 Christian Peter Mortensen 15/10 1878-27/10 1919  f i Nyrup død i Maribo. Hans 2 drenge kom i pleje hos Johannes i Aars
nr 10 Ane Marie Mortensen  23/2 1881-9/2 1883  født og død i Nyrup
nr 11Thomas Mortensen  6/2 1884   opsl 6 nr 1 Gislum 1882-91, han ses hos forældrene 1890
nr 12 Jacob Mortensen   15/12 1886  opsl 13 nr 12 Gislum 1882-91  han ses hos forældrene 1890
nr 13 Anton Marinus Mortensen  23/8 1890  opsl 20 nr 9  Han var kun godt et halvt år da han blev forældreløs

Smed Thomas Mortensen døde 8/9 1890 som fattiglem i Nyrup, og hans enke Mette Jacobsen døde 24/3 1891
herefter har jeg ingen spor af de yngste børn. Der har jo næppe været noget i boet til at forsørge dem.
Dem jeg søger oplysninger om er nr 8 og 11, 12 og 13.
Er der nogen af jer der kan finde dem
På forhånd tak
Hilsen Niels Ole


Britta Hansen

#2
8. Morten Mortensen blev viet i Durup, Ålborg 1. juni 1907

11. Thomas Mortensen blev viet i Våbensted, Maribo 5. oktober 1913

12. Jacob Mortensen ses bl.a. i FT1930 Ikast, Hammerum, Ringkøbing Der er en del forekomster på ham på familysearch.org.
FT1911 også i Ikast
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Niels Ole Rask


Tusind tak Gurli og Britta
Det var jo fornemme fund
Jeg må jo bøje mig, ja kan godt se det må være Martin der står, men noget utydeligt v dåb.
Og det har jo også spillet ind det jo i min optik måtte være Morten.
Han blev så gift i Durup, og murer, og har også fundet hans første barn født her i 1907.
Det er lidt pudsigt Thomas blev gift i Våbensted, her fødtes den første af broderen Christian Peters 2 drenge også.
Og Jacob kom til Ikast.
Og den yngste døde som barn.
Jeg skal lige have dykket ned i jeres fund
Tak og hilsen
Niels Ole

Niels Ole Rask

Hej igen
Jeg er ikke kommet helt i mål med de søskende
nr 12 Jacob Mortensen der ses i Ikast v Ft 1930, er her stadig v børns konfirmation 1935 og 1937
En af jer der kan finde ham i ft 1940

nr 8 Martin Mortensen, der ses gift i Durup 1907, får et par børn her, men finder ham ikke v ft 1911 eller senere

nr 11 Thomas Mortensen ses v ft 1916 og 1921 i Vordingborg, som skræddersvend, nogen der kan finde ham senere
På forhånd tak
Niels Ole

Britta Hansen

8. Martin Mortensen ser du i Aalborg i FT1911, FT1916, FT1925, FT1930 og også i  FT1921, hvis du scroller lidt ned på siden.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Gurli Kristensen


Præstø, Baarse, Vordingborg Købstad, , , [1374], FT-1930, D8924
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Thomas Mortensen     06-feb 1884     G     Husfader     Skrædersvend [Skræddersvend]     Nyrup pr. Aars 
Marie Mortensen     12-sep 1894     G     Husmoder          Ø. Assels. Mors 
Karen Ketty Mortensen     27-nov 1913     U     Barn          Vordingborg 
Elly Thomine Mortensen     28-aug 1915     U     Barn          Vordingborg 
Mitte Elisabeth Mortensen     24-apr 1925     U     Barn          Vordingborg 

hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Niels Ole Rask


Tusind tak Britta og Gurli
Så har jeg dem til 1930, det var dejligt.
Så nu søger jeg alle 3 brødre i Ft 1940, og evt deres død
Jeg finder dem ikke i dødsregistret
Tak og hilsen
Niels Ole

Gurli Kristensen

Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Niels Ole Rask


Tusind tak Gurli
Det ser ud til de bliver i Vordingborg
Tak og hilsen
Niels Ole

Niels Ole Rask


Hej igen
Jeg er kommet nogenlunde i mål m nr 12 Jacob Mortensen, han døde i Ikast 3/12 1974, og blev begravet på Ikast Østre kirkegård
Jeg fandt hans kone død i 1967, og han var efterlevende, og søgte så på gravsten.dk, og der var han.
Her var hans søn Thomas også begravet.

Men jeg søger stadig nr 8 Martin i ft 1940 eller død i Aalborg, her var han i 1930

Og død for nr 11 Thomas, han var stadig i Vordingborg 1940.

På forhånd tak
Niels Ole

joan vammen

Martin Mortensen dør 22 maj 1937 Da bor han Finsensvej 9 Aalborg og bliver begravet på Almen Kirkegården Findes under Ansgar sogn Aalborg.
Den yngste døn Anton Marinus Mortensen født 23 august 1890 kommer i pleje hos Anders Madsen i Bygum Østerbølle sogn og dør 5 maj 1899

Niels Ole Rask


Hej Joan
Tak for det, så fik jeg Martin Mortensens død med også.
Så kan jeg godt forstå han ikke dukker op i FT 1940
Er du i familie med ham? jeg er jo ikke direkte, det er mine svigerinder, der er tipoldebørn af hans bror Johannes.
Nu er det det kun Thomas jeg mangler at komme i mål med, ja og så deres halvsøster Ane Kirstine Thomassen, men hun har
sin egen tråd
Tak og hilsen Niels Ole

joan vammen

Hej Niels Ole Ja jeg er i familie Thomas Mortensen er min tipoldefar. Hans søn med Ane er Morten Thomsen, min oldefar og bror til Ane Kirstine Thomassen, som jeg stadig har besvær med at finde. Så jeg har en del om familien.
Hvis du går ind på arkiv så er der billeder af skrædder Thomas Mortensen i Vordingborg. Han var i byrådet kan jeg se. Jeg kan finde hans børn men ikke hvornår han er død.
Venlig Hilsen Joan

Niels Ole Rask


Hej Joan
Jeg har efterhånden også samlet en del om Thomas Mortensen og hans familie, nok også mere end jeg plejer, men jeg
synes det var spændende med hans 4 ægteskaber.
Mener at huske at din oldefar Morten Thomassen havde en del børn, han var så vidt jeg husker i pleje hos en faster.
En Ane Kirstine Thomassen rejste til USA i 1882, det kan være hende, men det spor er jeg ikke kommet videre med.
Hilsen Niels Ole

joan vammen

Morten Thomsen og Juline fik 11 børn og hvoraf nogle er født i Dronninglund. Omkring år 1900 flyttede de til Øster Sundby, Nørre Tranders sogn. Morten Thomsen kom ganske rigtigt i pleje hos søsteren Ane Cecilie i Binderup.
Du må endelig sige til hvis du har brug for noget om  familien Jeg er godt ajour med dem
Hilsen Joan

Niels Ole Rask


Tak for budet Joan
Man ved jo aldrig om man lige vil have børnebørn på plads, selvom je plejer at nøjes med børn til de direkte aner
Det jeg synes jeg mangler mest er Ane kirstine at få styr på
Det var spændende at høre fra en direkte efterkommer til Thomas
Hilsen Niels Ole