Hjælp til at finde Journal I daisy

Startet af Jan Bundgaard Pedersen, 08 Aug 2022 - 08:50

Forrige emne - Næste emne

Jan Bundgaard Pedersen

Jeg søger Anton Julius Jensen, og har her fundet ham i registre for alimentationssager i Viborg Amt.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=19616478#257236,47967146
nr. 40

Søger den der tilhørende journal som jeg skal søge i Daisy.

mvh Jan Bundgaard Pedersen
Med venlig Hilsen

Jan Bundgaard Pedersen

Britta Hansen

#1
Der er disse tre arkivserier fra Viborg Stiftamt vedr. alimentation:

Viborg Stiftamt - alimentation

1851   1944   Viborg Stiftamt      Journal, Alimentationssager
1844   1944   Viborg Stiftamt      Journalsager, Alimentationssager
               Journalsager, Alimentationssager (Officielt) , Indkomne breve (Kaldenavn)
               her er en pakke  5644     1876 K   1877 K
1851   1877   Viborg Stiftamt      Navneregister til journal, alimentationssager

Du har fundet ham i Viborg Stiftamt Journal, Alimentationssager
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com


Jan Bundgaard Pedersen

Hej Britta og Kurt

Rigtig mange tak for oplysningerne, og Kurt jeg var klar over at sagen skulle ses i Viborg, men troede at det var et registre jeg havde fundet, med journalnumre som skulle findes i Daisy. Så blev jeg endnu engang klogere.

Mvh

Jan Bundgaard Pedersen
Med venlig Hilsen

Jan Bundgaard Pedersen

John Damm Sørensen

En lille bemærkning til teksten i journalen.
Bemeldte Smidth er herredsfogeden for Sallingland og byfoged i Skive By. Det er med andre ord ham, der fremsender dåbsattesten og nogle dage efter får kopi af resolutionen om underholdsbidraget.

Hilsen
John

Jan Bundgaard Pedersen

Hej John

Tak for din uvurderlige hjælp. Har nu været på Rigsarkivet i Viborg og fandt ganske rigtigt noget der lignede en allimentationssag. Det var dog blot 2 små A5 sider hvorpå der på den ene stod at Jens Christian Jensen vedkender sig faderskabet.

Desværre ingen oplysninger om hvor han kommer eller hvornår han er født. Ej heller andre henvisninger, formodentligt af den årsag at han erkender at være far til barnet.

Mit spørgsmål er så, når du nu selv nævnte Herredsfogeden samt Byfogeden Smidth, Hvor kan jeg finde hans arkiver, altså Smidths, måske at jeg kan finde nogen oplysninger om faderen der?

Håber du kan hjælpe eller måske andre.

mvh Jan Bundgaard Pedersen
Med venlig Hilsen

Jan Bundgaard Pedersen


Jan Bundgaard Pedersen

Hej John

Du er guld værd!

Super mange tak for hjælpen, jeg bestiller arkivalier med det samme og så må vi se hvad det viser.

mvh jan
Med venlig Hilsen

Jan Bundgaard Pedersen