Hvornår døde Harry Ejner Nielsen

Startet af Tommy Buk, 07 Aug 2022 - 21:30

Forrige emne - Næste emne

Tommy Buk

Kære slægtsforskere

Vores onkel Harry Ejner Nielsen har vi få billeder og oplysninger på.

Han er født 17. juli 1911. Holbæk   https://www.danishfamilysearch.dk/kbid382162
Et billede viser han har gået i skole på skolen på Howitzvej.
Arbejdede som voksen på statens serum institut.
Vi har folketællinger fra 1925, 1929, samt 4 lægsruller.

Der er en del billede hvor han er gymnast som ung. Han boede 1933 på Dalgas Boulevard 1 på Frederiksberg.

Vi ved han døde ca. i 1980, men ikke hvornår og hvor. Jeg synes ikke jeg har haft succes med at kunne finde noget på ham i de forskellige registre.

Jeg har før været heldig, at der er nogen som har fundet noget på min slægt her, måske jeg er det igen på Harry.
med venlig hilsen
Tommy
 

John Damm Sørensen

Hvis han døde efter 1972, kan du få oplysning om hans sidste adresse og dødstidspunktet på borger.dk under adresseoplysning.

Hilsen
John

Mette R Francke

Hei


Navn   Harry Ejner Nielsen
Kjønn   Mann
Født   17. juli 1911
  Holbæk, Denmark
Bosted   5. nov 1940
  Åboulevard, København, Denmark
Alder   29
Mette R Francke

Tommy Buk

Hej John

Hmm - har kigget på borger.dk. Kan ikke finde det sted hvor jeg kan søge på hans sidste adresse eller dødsdag.
kan du være mere præcis?

mvh Tommy

Britta Hansen

#4
Du skal logge på borger.dk og købe en forespørgsel
Søg adresseoplysninger på en anden person Adresseforespørgsel)

"Du kan få udleveret oplysninger fra CPR om andre personer og få fx aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har registreret navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog forud kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved enten navn og adresse, navn og fødselsdato eller navn og CPR-nummer.

Hver henvendelse koster op til 88 kr. (2022), også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger. Du skal være opmærksom på, at den tidligere adresse ikke kan bruges, hvis den er fra før år 1972, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Rigsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen.

Du skal søge om adresseforespørgslen digitalt.
"
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Jens Chr. Bay

Kristeligt Dagblad - 10 mats 1959:

"Satte helbredet til under sit arbejde - og ønsker nu at få større pension:
Østre landsret behandlede i går en sag, som den tidligere laborant ved Statens Seruminstitut, Harry Ejner Nielsen, har anlagt mod indenrigsministeriet med krav om fuld pension samt et beløb på 18.000 kr.
Nielsen har i 18 år været laborant ved seruminstituttet, hvor han arbejdede med fremstilling af mund- og klovsygevaccine. I en årrække var han den daglige leder af dette arbejde, og når laboratoriet under den store mund- og klovsygeepidemi i 1951-52 nåede langt op over sin beregnede kapacitet, tilkom der ham en væsentlig del af æren herfor.
Arbejdet medførte, at Nielsen måtte opholde sig i trækfyldte, kolde rum, og i 1953 blev han derefter syg af muskelgigt og afskedigedes med pension efter tjenestemandslovens bestemmelser. Herved fik han en pension som udgør 24/60 af lønnen ved afskedigelsen. Nielsen hævdede imidlertid, at han må have ret til fuld pension eller i hvert fald den såkaldte tilskadekomstpension, idet han har sat sit helbred til under arbejdet."

Udfaldet af retssagen fremgår ikke af Kristeligt Dagblad.

- - - - - -

Mediestream giver en del hits i midten af januar 1973. Det kunne være et dødsfald.

Mvh.


Gitte Johansen

Ham fra 1973 er snedkermester og født i Svendborg
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Tommy Buk

Kære Jens Chr. Bay

Det er en utrolig god information du har fremskaffet på en onkel som vi knapt nok kender særligt godt. Men nu kan vi få tilføjet lidt mere om hvad han har sloges med.
Tusind tak for hjælpen.

Til Britta
Jeg kender ikke Harrys CPR nr.

Til Gitte Johansen
Det er hvis den forkerte du har skrevet til.

Gitte Johansen

Nej, det er det ikke. Jens Chr. Bay nævner Mediestream i Januar 1973. Det er snedkermester Harry Ejner Nielsen fra Svendborg, der dør der.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Tommy Buk

Hej Gitte

Ok, du har ret.

mvh Tommy

John Damm Sørensen

Citat fra: Tommy Buk Dato 09 Aug 2022 - 17:58

Til Britta
Jeg kender ikke Harrys CPR nr.

Det behøver du heller ikke at kende noget til. Det er nok med det fulde navn stavet, som det er stavet i kirkebogen, og fødselsdatoen.
Disse oplysninger kan eventuelt suppleres en kendt adresse.

Hilsen
John

Tommy Buk