Prøv Roots Magic for (næsten) ingen penge

Startet af Lars Erik Bryld, 28 Feb 2023 - 17:58

Forrige emne - Næste emne

Lars Erik Bryld

Roots Magic er et normalt yderst billigt slægtsforskningsprogram, som lige er blevet opdateret til version 9.

Lige nu og ugen ud er det ekstraordinært billigt: 20$

https://rootsmagic.com/Store/RootsMagic/

Jeg købte det sidste gang i 2017, og den eneste grund til, at jeg ikke anvender det fast er, fordi mine vaner er groet for meget fast i Genbox Family Tree, som til gengæld udviklingsmæssigt er stendødt.

Anbefalet med det forbehold, at jeg godt nok køber det, men ikke selv får det brugt fast.

Det har for resten også en rigtig fin synkroniseringsfunktion med FamilySearch.

Claus Hein-Nielsen

Hej Lars.
Tak for det fine hint.
Jeg har selv brugt Legacy gennem mange år; men det virker også som om det er ved at være lidt dødt.
My Heritage, som jo overtog det for nogle år siden, vil formentlig presse folk til at bruge MH i stedet,
det giver jo også en løbende indtægt.
Roots Magic ser meget fornuftigt ud.
Jeg har prøvet at hente gratis-versionen i første omgang.
Men en ikke uvæsentlig ting: findes det ikke i en dansk version??
Hilsen
Claus

Lars Erik Bryld

Desværre kommer der nok aldrig nogen dansk eller anden sproglig version end engelsk. Af samme grund er alle rapporterne også på engelsk.

Men jeg har nu aldrig været imponeret over den sproglige kvalitet i rapporterne fra programmer som skulle være i dansk version. Jeg er ex-bruger af Legacy, som nok er det mest danskversionerede program, der findes, og dens rapporter var en gru at læse, syntes jeg.

Jeg bruger primært slægtsforskningsprogram til at indtaste anerne i og til at bladre rundt i dem for at lede efter forbindelser. Også til at lave huskelister til arkivbesøg.

Fra programmets eksporterede GEDCOM-fil laver jeg derefter min præsentation med WebTrees på min hjemmeside.