Jens Thorsen og Nielsine igen, efter 1920, Fly, Fjends h Viborg a

Startet af Niels Ole Rask, 06 Aug 2022 - 10:43

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


Jeg er gået helt i stå med Jens Thorsen og hans kone Nielsine
Hvad sker der med dem efter 1920, jeg finder dem ikke i Fly i FT 1921, og ej heller døde
Mit sidste spor er en avis artikel fra 8/7 1920, hvor de omtales i en mærkelig sag fra Fly.
Jens Thorsens tjenestekarl Jens Peter Jensen er anklaget for at forsøge at kvæle Jens.
Jens kone Nielsine skulle have haft forhold til karlen.

Kander findes noget om denne sag fra Sommeren 1920?

Hvad bliver der af Jens Thorsen og Nielsine herefter, og hvor døde de?

De er formodentlig døde før 1943, da jeg ikke finder dem i dødsregistret
Deres 3 overlevende børn
Jensine Thorsen  1889-1969 gift m Ingvard Sørup og bosat i Heager, No Ringkøbing amt
Ane kirstine Thorsen  1890-   gift m brugsuddeler Jacob Mortensen, Tøndering, Salling
Marie Thorsen      1893-        gift m Anders Andersen Nielsen, gårdmand Rødding, Salling

Forældrene ses ikke som faddere hos de 3 døtre efter 1920, og jeg har ikke fundet spor af dem i de sogne

Jens Thorsen f 19/1 1864 i Hindborg  opsl 12   Hindborg 1851-72     Hindborg h Viborg a
Nielsine f Jacobsen  19/6 1867 i Oddense   opsl 28 nr 4   Oddense 1862-76   Hindborg h Viborg A
Håber en af jer kan bringe mig om ikke andet så videre m dem
På forhånd tak
Niels Ole

Christian Nielsen

#1
Christian Nielsen


Christian Nielsen

Christian Nielsen

Inge Hedal

"afholds...tvang"
Mon ikke der menes afholdsrestaurant?
Mvh Inge

Inger Toudal

Vedr. FT-1925:

Erhverv eller Livsstilling: Afholstrestoang

Bopæl d. 5. Novbr. 1924: København

Ved hendes død 1932 står der i kirkebogen for Ringkøbing sogn, at hun var hotelejerske i Rørvig.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Niels Ole Rask

Tusind tak Christian og Inge
Så kom de altså til Ringkøbing, må nok indrømme at jeg ikke havde ft 1930 på datteren, havde haft mere focus på 1921.
Jeg havde tænkt de kunne være blevet skilt oven på den historie, ca 30 år forud var Nielsines forældre blevet skilt.
Tak også for dødsattester, der bekræfter at Jens Thorsen havde været syg i flere år, det nævnes også i den nævnte avisartikel.
Jeg er enig med dig Inge at det må være afholdsrestaurant der menes i 1925, så er hun som enke rejst til København, og har vel
været på besøg hos datteren i 1930.
Det var dejligt at få det klarlagt.
Tak også til dig Inger for de detaljer
Tak og hilsen
Niels Ole

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask


Tusind tak for det Gitte
Hun døde jo også i København og har vel siden hun blev enke drevet afholdshotel derovre.
Men i ogmed hun havde huset i Ringkøbing, bevaret tilknytningen hertil, og vendte også tilbage og blev begravet her.
Tak og hilsen
Niels Ole