FamilySearch til Legacy

Startet af Kurt Arne Empacher, 03 Aug 2022 - 20:28

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg vil gerne have min slægtsfil fra FamilySearch over på mit Legacy program .jeg har fået nu Pc med Windows 11 .jeg har prøvet og har fået alle personer på en side men hvordan danner jeg den på Legacy ?
mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Problemet er ikke løst aligevel ,kan man overfører sin slægtsfil fra et program til et usb stik ?min Legacy slægtsfil troede jeg havde sat ind men den er væk
hjælp søges
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Marie Holck

Jeg vil ikke påstå, at jeg ved ret meget om den proces, men hvis du åbner Legacy og klikker på fanen Søg og der klikker på FamilySearch, så åbnes LegacyFamilySearch og der kan du øverst se et ikon, der siger Import Tree. Det giver dig mulighed for at downloade dig selv og dine aner og efterkommere. Jeg skal sige, at jeg ikke selv har prøvet, men det er mit bedste bud.

Hans Chr. Baagøe

Hej

Hvis du vælger at importere træet som Anne Marie har beskrevet, får du først den viste melding (billedet)

Advarslen om at synkronisere enkeltvis skal tages alvorligt, hvis ID-numrene fra FamilySearch i dit træ på PC-en ikke matcher dem fra FamilySearch på internettet. Personer med identisk ID-nummer flettes automatisk. De øvrige oprettes som dubletter!

Der er et eksempel med dubletter i mit næste indlæg.

Husk at have en god backup af dine data, inden du henter fra Familysearch. Det skal man også have, hvis man importerer fra et andet program.

Hvis du vil importere fra andre programmer, er der flere muligheder under "Fil". I den funktion, du vælger, bør du åbne filen ved at trykke på "Vælg filen ved at bruge Windows dialogboks".

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Hans Chr. Baagøe

Her eksemplet med dubletter (ID-numre fra Familysearch forskellige (mangler her)):

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Kurt Arne Empacher

Tak Anne marie og Hans Chr
jeg vil prøve det som i siger
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher