nyt spørgsmål om at flytte Legacy

Startet af Kurt Arne Empacher, 23 Aug 2022 - 09:41

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
nyt spørgsmål om flytning af Legacy .jeg har fået ny PC og vil gerne flytte Legacy fra den gamle til den nye ? jeg har så mit slægtstræ på et usb stik og sætter det ind og det virker men når jeg så starter op på ny er den væk hvad gør jeg forkert
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Karen Margrethe Schmidt

Har ikke selv Legacy, men ved de har et eget Forum til løsning af problemer, prøv at spørge der!

mvh
Karen Margrethe Schmidt
Karen Margrethe Schmidt

Anne Marie Holck

Hej Kurt,

Som Karen Margrethe skriver, så har vi et dansk Legacy forum.

Læs her om at flytte filer http://legacydansk.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=4337

Problemet, du oplever, skyldes, at du har din fil på usb, og Legacy ved så ikke , hvor den skal lede efter filen.

Se også her https://legacydansk.dk/ der ligger forskellige instruktionsvideoer om brugen af Legacy.

Hans Chr. Baagøe

Hej

Du skal installere den nyeste udgave af Legacy på din nye PC. Når det er sket, kan du importere data fra USB-stikket.

Under punktet "Filer" kan du vælge mellem "Åbn fil" eller "Import". Hvis du er i tvivl om, hvordan filen ser ud på USB-stikket, er det nemmest at benytte "Åbn fil".

Hvis filen på USB-stikket er en "Legacy-fil", kan du lade Legacy selv søge efter den. Du kan her vælge, hvor Legacy skal søge. Hvis du ikke gør det, søger Legacy både på PC'en og tilsluttet udstyr (USB, ekstra harddisk og netværksdrev). Legacy laver så en liste over fundne brugbare filer. Du bør kunne genkende navnet på den, du søger, så du kan importere den korrekte fil til en ny database, så dine data ikke bliver blandet sammen med nogle eksperimenter.

Uanset hvilken af de to, du vælger, kan du, hvis det ikke er en Legacy-fil, vælge "Vælg filen ved at bruge Windows dialogboks". Det giver dig mulighed for først at finde USB-stikket, og dernæst finde dine data, som du derefter kan importere. Også her skal det være til en ny database.


Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe


Kurt Arne Empacher

Tak til jer 3 der har svaret det vil jeg prøve at finde ud af
Til Anne Marie jeg kan hverken huske Brugernavn eller adgangskode til Legacy forum er det noget du kan hjælpe med
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Marie Holck

Citat fra: Kurt Arne Empacher Dato 23 Aug 2022 - 16:12
Tak til jer 3 der har svaret det vil jeg prøve at finde ud af
Til Anne Marie jeg kan hverken huske Brugernavn eller adgangskode til Legacy forum er det noget du kan hjælpe med
Mvh
Kurt A

Ja, send mig din e-mail i en privat besked.