Hvor og hvornår døde Christen Nielsen, født den 4.11.1811 i Fiskbæk sogn

Startet af Jytte Melgaard, 02 Aug 2022 - 16:15

Forrige emne - Næste emne

Jytte Melgaard

Christen Nielsen blev født den 4. november 1811 i Fiskbæk sogn på gården Melgaard.
C.N. blev den 17. januar 1835 gift med Ana Andersdatter, født den 21. oktober 1812 i Kvorning sogn. Parret fik 10 børn.

FT 1834 bor C.N. hos forældrene i Fiskbæk sogn.
FT 1840 bor C.N. uden for Skottenborg Port, Viborg Købstad med sin familie. Er anført som Christen Melgaard.
FT 1845 bor C.N. Thestruplund, Viborg Købstad med familie. igen anført som Christen Melgaard.
FT 1850 bor C.N. Lundborg, Viborg Købstad med familie.. anført som C.N.
FT 1860 bor C.N. Rødding sogn, Ingstrup by med familie. anført som C.N.
FT 1870 bor C.N. Rødding sogn. anført som C.N.
FT 1880 bor C.N. Ikast sogn, Tyvkjær Hede hos sønnen Nicolai Anton Christensen
                         

               "  Nikolai Anton Christensen     42     Gift     Husfader          Roum Sogn Viborg Amt !! 
                  Ane Iversen                             44     Gift     Hans Kone          Ørum Sogn Viborg Amt 
                  Ida Kristine Christensen             10     Ugift Deres Børn          Elsborg Sogn Viborg Amt 
                  Mikkel Christensen                      6     Ugift Deres Børn          Mammen Sogn Viborg Amt 
                  Christen Nielsen                  68     Gift     Husfaderens Forældre, ??          Fiskbæk Sogn Viborg Amt 
                  Ane Andersen                     67     Gift     Husfaderens Forældre, ??          Kvorning Sogn Viborg Amt 
                  Ane Marie Thomsen             56     Ugift   Huusfaderens Svigermor der forsørges af ham          Ørum Sogn Viborg Amt  "

Den 2. april 1880 dør hans kone Ane Andersdatter.

Herefter kan jeg ikke finde C.N.  Kan ikke se ham som registreret død i Ikast sogn.
Sønnen Nicolai Anton Christensen ses i FT 1890 i Thorning sogn. Jeg har også set i kirkebogen for Thorning sogn fra 1880 til 1890.

Mvh
Jytte Melgaard
 

Christian Nielsen

hej

det kunne være ham her - nummer 3
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21637598#394819,74368965

der er ikke langt fra Tyvkær hede i Ikast sogn til St. Bredlund mark i Vrads sogn

mvh
Christian Nielsen

Christian Nielsen

hej

når du nu har set mit svar, hvad synes du så?
kan det bruges?

mvh
Christian Nielsen

Jytte Melgaard

Hej.

Jeg afviser det ikke. Jeg er begyndt på at finde yderligere oplysninger, da kirkebogen kun har navnesammenfald. Ikke noget om fødsel eller tidligere bopæl.

mvh

Jytte

Jytte Melgaard

Hej Christian Nielsen.

Jeg har læst skifteprotokollen vedrørende Christen Nielsen Melgaard, død i 1882 i Vrads sogn, som desværre ikke hjælper mig med at fastslå om det er den C.N. som jeg søger. C.N. havde 10 børn.

Har du yderligere oplysninger? I skifteprotokollen er der ikke nævnt nogen arvinger/børn.

mvh

Jytte