Kirsten Christiane Anna Andrea Poulsen, født 12.12.1912

Startet af Arne Hove-Ødegård, 31 Jul 2022 - 19:49

Forrige emne - Næste emne

Arne Hove-Ødegård

Kjenner noen til skjebnen til Kirsten Christiane Anna Andrea Poulsen etter 1940 ?

Hun ble født i Gladsaxe 12.12.1912. Hennes foreldre var Jens Christian Poulsen og Valborg Adeleide Johanne Caroline Poulsen, født Nielsen. De bodde i Nordre Strandvej 26, Helsingør ved folketellingene 1921 - 1940. Hun arbeidet i Helsingør på Helsingør Netfabrik.

Hun ble gift med en mann med fornavn Valdemar. Han arbeidet på Helsingør Skibsværft. Har ingen ytterligere opplysninger om han og når/hvor de ble gift.

Er takknemlig for alle mulige opplysninger om både Kirsten og Valdemar.

Mvh
Arne Hove-Ødegård

Sebastian Nørgaard

Du kunne jo prøve de borgerlige vielser i Helsingør Rådhus.

Christian Nielsen

Christian Nielsen

Christian Nielsen

Christian Nielsen

Arne Hove-Ødegård

Tusen takk til dere som har svart :-). Det er nok Det kgl. bibliotek som blir det neste.

John Damm Sørensen

Ved Henrys død er dødsattesten medico legal. Det skyldes, at Kirsten havde forgiftet ham med sovetabletter.
Her en notits fra Dagbladet Information 13. juli 1957.

"Statsadvokat Hertz har nu besluttet, at sagen mod den 45-aarige Kirsten Hansen fra Helsingør, som den 15. december sidste aar dræbte sin mand Henry Emil Helmuth Hansen, ved at komme et halvthundrede sovetabletter i hans øl, skal fremmes som tilstaaelssessag."

Hilsen
John

John Damm Sørensen

Det fremgår af en længere artikel i Dagbladet Politiken, at Kirsten Hansen blev idømt 8 års fængsel for drabet på manden. Forholdet mellem ægtefællerne havde været yderst problematisk og ydmygende for Kirsten, da de på grund af mandens drikfældighed havde miste alt senest deres lejlighed, hvorfor hun ikke så anden udvej end at ombringe ham ved forgiftning. Manden døde først efter et par dage, hvor Kirsten havde forhindret tilkaldelse af en læge.
Dommeren valgte på den baggrund den mildeste straf, han kunne.

Efter domsafsigelsen henvendte dommeren sig til Kirsten med ordene:
"Jeg kan ikke gøre meget andet end at ønske Dem held og lykke i fremtiden"
Hertil svarede en grådkvalt Kirsten:
"Tak, trods alt har jeg nu en fremtid, det har jeg ikke haft før."

Hilsen
John

Arne Hove-Ødegård

Jeg må igjen si tusen takk for de siste svar/innlegg :-). Dette var dramatisk nytt :-), jeg kunne ane at det var en alvorlig situasjon Kirsten. De innlegg dere har gitt har gitt viktige svar.
Det er også en antakelse at Kirsten fikk skiftet navn, sannsynligvis etter forbrytelsen og soningen. Dette er foreløpig ukjent for undertegnede.

Mvh
Arne Hove-Ødegård