Hej Vibeke

Tak for oplysningen, nu står der anæmi er det ikke blodmangel? Kan man forstille sig at han er blevet skudt, måske ikke farligt men han er forblødt, så kan de jo godt sige at han er død af blodmangel,

Der hvor jeg vil hen er, at hvis der er sket en episode, kan det så være i militærets interesse at dysse sagen ned? Eller vil det helt afgjort stå der hvor du henviser til ? Der står et andet nr. 904 hvad henviser det til?
Jeg kan se der står en andet nr. ved dem alle. Der var så mange nr.

Men Ole det er da en spændende historie

Man skal da ikke bare lige afvise det. Som bekendt bliver en fjer let til fem høns, så jeg vil gerne lige finde ud af hvad fjeren er.

Nu skriver du at det er en rodet artikel, Men det er ikke en artikel han skriver, han har bare sendt de noter han har, ind . Der er meget forkert i det han skriver, men du skal tænke på, at dengang skulle de til Viborg for at læse kirkebøgerne og andet. Det var noget besværligt og det tog tid. Jeg begyndte selv midt firsene sammen med min søster at lave slægtsforskning. Vi havde jo både små børn, familie og arbejde, så der var som ikke så meget tid, men jeg kan godt huske hvor besværligt det var. Jeg nyder virkelig at jeg kan side herhjemme og forske i alle de arkivalier der er på nettet. Men han skriver jo blandt andet at en af hans aner havde set hende, han arbejdede i fængslet og fik lov at kikke ind af det glukhul der var . Lillebroer til Ferdinan fik en søn som blev værkmester i Vridsløse, jeg går ud fra, at det måske var ham han hentyde til, men jeg ved det ikke, Men jeg vil da lige prøve at se om jeg kan finde en liste over indsatte der. Men jeg er meget bevist om at alt skal kunne dokumenteres, jeg skriver ikke noget ind i mine noter som jeg ikke selv har undersøgt.

Heller ikke selv om det er en spændende og drabelig historie.

Venlig hilsen
Grethe Gundersen