Christiane Frideriche Kiær - født på Rigshospitalet 1789

Startet af Poul F. Andersen, 20 Jul 2022 - 15:06

Forrige emne - Næste emne

Jette Nielsen

#60
Hun blev konf. om efteråret 20.P.Trin. i 1799, og hun var født i juli 1786, så hun har vel været omk. 13½ år. Hun er måske kommet med under de særlige tilfælde :)

Jette Nielsen

#61
Du har ret Judith - Se her hvad Bjørn Marcher skrev tidligere:

" Christiane, Jens Kiersdtr hos Bruntz - er konfirmeret i efteråret 1803.
Dette peger mod et fødselsår o. 1788 - 1789.     
Og det peger mod en familiemæssig forbindelse mellem Christiane Jensdatter Kier og Anne Sophie Kier. "

Men hvem er så den anden?

Jette Nielsen

- ser nu længere nede i tråden, at det ikke var Konf. i 1803, men kommunikant i stedet.

Judith Olsen

Ja, det er ikke nemt

Forbindelsen mellem Christiane Frideriche og Ane Sophie består måske bare i, at Christiane har følt sig rigtig godt behandlet af bagerfruen under hendes tid som tjenestepige der ?

Og ja, måske er Christiane blevet konfirmeret som knap 14-årig under de særlige tilfælde (de skulle ud at tjene tidligt for at hjælpe familien). Men det ses jo ofte, at konfirmanderne allerede ved konfirmationen er ude at tjene.

Uha, uha - bare vi ikke er på vildspor  :(



Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Poul F. Andersen

Ja, hvor er det ærgerligt. Men I/vi er nok ikke de første, der gennem tiderne, er kørt fast lige omkring det at
finde Christiane Fridriche Kiærs forslægt.
Eftersom hun jo blev gift med en Bülow, er alle hendes efterkommere jo i slægt med Gorm den Gamle via adelslinjerne og det er jo altid lidt sjovt at fine ud af.  ;)

Jeg har sammen med min afdøde hustrus mor ledt efter Chritianes foslægt siden 1996, og have havde håbet, på at mulighederne var blevet større for succes i takt med digitaliseringen af diverse arkivalier skrider frem.

Men måske skal man blot være tålmodig og håbe på, nogen får en idé til at kikke i noget der dukker op, som kan
vise sig at være det helt rigtige arkivalie.  Måske breve, dagbøger ukendte skifter el. lign.

Til sidste vil gerne benytte lejligheden til endnu engang at sige en dybfølt tak til alle, der har brugt tid og kræfter på denne proces.
Venligst
Poul F. Andersen

Poul F. Andersen

#65
Uha , jeg lavede en grim fejl i mit indlæg:

Andet afsnit skal være:

"Jeg har sammen med min hustrus nu afdøde mor ledt efter Chrsitianes forslægt siden 1996, og have havde håbet, på at mulighederne var blevet større for succes i takt med digitaliseringen af diverse arkivalier skrider frem."
Venligst
Poul F. Andersen