Forfatter Emne: Flensborg - Glücksburg - Aabenraa  (Læst 140269 gange)

Helene Pedersen

• Medlem
  • Bruger med indlæg
Sv: Flensborg - Glücksburg - Aabenraa
« Svar #600 Dato: 13 Jun 2019 - 19:37 »
Hej Cay-Erik
Christina skulle være født ifølge Ancestry 1808 den 4. januar (som jeg kan søge i på Frederiksværk bibliotek ; men jeg synes det er lidt svært at søge i).

Christinas Thedens født Sievers fødsel, kan jeg se ud fra oplysninger fra da de befinder sig i USA.

Men jeg kan ikke finde hende; som jeg skrev i indlægget i hverken Süderstapel eller Leck.

Hendes far Peter Sievers er født i Süderstapel og Anna Maria Lorenzen i Leck; men de er ikke gift nogen af stederne, de andre af søskende er født i Süderstapel. 

Da Peter Sievers dør år 1844, bor Christina i Hemme og er gift med Johan Thedens, jeg kan ikke søge i Hemme, da det hører til Ditmarschen. 
Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

Cay-Erik Geipel

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #601 Dato: 14 Jun 2019 - 10:46 »
Ifølge "Topographie des Herzogtums Schleswig" af Henning Oldekop findes 2 sterder Hemme. 1) i Oldenswort (mon ikke det er dette sted det drejer sig om ?) og 2) i Schwabstedt - begge i det nuværende Nordfriesland. Kirkebøgerne findes hos Archion.
Et 3. sted findes rigtignok i Dithmarschen, men jeg tvivler på, at det er dette sted.
Jeg prøvede at finde vielsen Thedens/Sievers men hverken i Oldenswort, Schwabstedt eller Süderstapel fandt jeg den. Du kunne have ret i, at det er Hemme i Dithmarschen det drejer sig om, men der kan jeg ikke hjælpe.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #602 Dato: 14 Jun 2019 - 17:22 »
Her har du de andre 3 døtres konfirmationer i Süderstapel. Christina fandt jeg hverken før eller efter i Süderstapel. Det ville være interessant om man kunne finde dem i folketællingen 1803 - jeg kunne ikke.
Siden Christina er opført som den første i faderens begravelse går jeg ud fra, at hun er den ældste og dermed født før 1810 - du har sikkert ret med 1808. Bare hvor ? Det er jo rent gætværk. De andre tre er født i Norderstapel.
Siden Ingeburg Maria Sievers er født 1810 i Norderstapel burde Christina - forudsat hun er født 1808 - være konfirmeret i Süderstapel ca. 1822 men det er hun ikke og hun er heller ikke født der. Det er godt nok en gåde.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Helene Pedersen

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #603 Dato: 15 Jun 2019 - 20:04 »
Hej Cay-Erik
Mange tak for dit svar.
Jeg har Anna Maria Lorenzen i en FT-1803 i Leck; da var hun ikke gift. Peter Sievers kan jeg ikke finde i en FT-1803, han er født i Süderstapel år 1777, han var måske soldat eller arbejdede et andet sted.

Når jeg er på Rigsarkivet i København, har jeg også set efter deres ægteskab i Friedrichstadt, Tönning og Hollingstedt; men uden held.

Det er jo heller ikke alt, man sådan lige kan finde. Men endnu en gang tak for dit store arbejde. Det kan være, jeg får brug for dig igen.

Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

Kurt Arne Empacher

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #604 Dato: 24 Sep 2019 - 05:41 »
Hej Cay-Erik
Håber at du kan hjælpe,det drejer sig om Marie Catharine Helena Callesen/Kallesen f,15-5-1869 iFlensborg området?
På forhånd tak
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Cay-Erik Geipel

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #605 Dato: 24 Sep 2019 - 14:19 »
Det bliver svært. Der er jo mange sogne i "Flensborg-området". Fandt hende ikke i de tre flensborgske sogne.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Kurt Arne Empacher

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #606 Dato: 24 Sep 2019 - 14:56 »
Hej Cay-Erik
Tak for din søgen,jeg havde blandt nogle folketællinger flere muligheder der var Medelby og der stod også Tønder så kan godt se at det bliver svært
MVH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Cay-Erik Geipel

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #607 Dato: 24 Sep 2019 - 16:15 »
Jamen du skulle have nævnt Medelby med det samme. Det lettede jo en masse. Her er dåben.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Kurt Arne Empacher

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #608 Dato: 24 Sep 2019 - 19:13 »
Tusinde mange tak Cay-Erik
Ja det skulle jeg ,men der var flere fødesteder i FT og så er man lidt i tvivl hvadfor en man skal vælge men drøngodt at du fandt den
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hanne Bakke

• Bruger
  • Bruger med indlæg
« Svar #609 Dato: 11 Okt 2019 - 18:45 »
Hej Cay - Erik

Kan man slå en død op som skulle være død i Flensburg??
Det drejer sig om Marie Kissow født Thomsen i Lunding sogn, Haderslev Amt.
den 06.10.1832.
Hun skulle være død i Flensburg den 11.07.1876..

med venlig hilsen Hanne :-)

Cay-Erik Geipel

• Medlem
  • Bruger med indlæg
« Svar #610 Dato: 12 Okt 2019 - 18:11 »
Jeg har ikke kunnet finde hende død i Flensborg i det civile dødsregister og der er heller ingen begravelse i nogen af de tre flensborgske sogne. Beklager
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Hanne Bakke

• Bruger
  • Bruger med indlæg
« Svar #611 Dato: 12 Okt 2019 - 18:42 »
Hej Cay - Erik.

Mange tak for dine forsøg.

med venlig hilsen Hanne