Anne Jørgensdatter fra Ellinge - opslag MyHeritage (BRI623)

Startet af John Liebmann Svendsen, 31 Maj 2022 - 21:56

Forrige emne - Næste emne

John Liebmann Svendsen

Jeg søger oplysninger (primært død, men sec. opholdssted) om Anna Jørgensdatter født 19.11.1837 i Ellinge sogn. Gift med Jens Hansen fra Rol(f)sted og bosat der.
Han er død 1881, men hun ses i FT 1890 i Rolsted/Rolfsted sammen med sin søn (og den senere svigerdatter).
Har søgt hendes død i Ellinge og Rolsted samt Gislinge sogne fra 1890 og ca. 10 år frem.
Har også søgt dødsregister og Ancestry-kirkebøger uden held, men andre er måske dygtigere/heldigere

Odense, Aasum, Rolsted, Ferritslev, 13, Gaard, 66, FT-1890, C4164
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Anne Jørgensen     51     Enke     Husmoder     Gaardfæsterske     Ellinge sogn, Svendborg 
Jørgen Julius Hansen     25     Ugift     barn     Agerbrug Bestyrer     Rolfsted 
Thora Larsen     27     Ugift     barn     tjenestetyende     Tølløse sogn, Holbæk amt 
Knud Rasmussen     21     Ugift     tjenestetyende          Rolfsted 

Søn (Jørgen Julius) og svigerdatter (Thora Benedicte Larsen) er gift 25.10.1891 i Holmens (København), og bosat i Gislinge sogn, Holbæk amt.  Anne er ikke set død der.

Set i MyHeritage - muligt hit (men jeg er gratis medlem, så jeg kan ikke se oplysningerne):
Anne Hansen (født Jorgensdatter)
MyHeritage Family SlægtstræerTorup Kristensen Falkenberg Skøtt administreret af Karsten Torup Falkenberg
Fødsel     Dag Måned 1837 - Sted
Forældre  Navne på begge forældre
Søskende   Sidsel Andersen (født Jørgensdatter) og navne på 9 mere søskende

på forhånd tak

Britta Hansen

#1
Svendborg, Vindinge, Nyborg Købstad, , 516, 1275, FT-1901, D9437
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Ane Jørgensen     18371119     E     Husmoder     Lever af privat formue     Ellinge. Svendborg Amt 
Hans Hansen     18540307     U     Logerende     Fhv. købmand. lever af privat formue     Ryslinge. Svendborg Amt 

FT1921 Nyborg
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com