Skifte efter brændevinsbrænder Christen Flor, København 1796

Startet af Kristian Skak-Nielsen, 12 Maj 2022 - 17:16

Forrige emne - Næste emne

Kristian Skak-Nielsen

Hej alle

Jeg kan ikke finde skiftet efter Christen / Christian Flor / Floer.

Han er døbt i Bergen, Nykirken Sokn, d. 01.06.1751. Han har betalt kopulationspenge til København Rådstue d. 31.08.1784, der står anført, at vielsen sker i huset, i Nikolaj sogn, København. Ifølge Stamtavle over familierne Wardinghausen og Lollesgaard sker vielsen med Anna Marie Beyer d. 03.09.1784.

Han opnår borgerskab som brændevinsbrænder i København d. 15.09.1784, altså lige efter vielsen.

Han dør og bliver begravet d. 06.09.1796, Skt. Nikolaj sogn, København: (øverst på venstre side).
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=156090#156090,26131321

Han har været på hele 8 togter med Asiatisk Compagnis skibe, de 5 inden vielsen og 3 efter vielsen, det sidste fra april 1794 til juli 1795. I Asiatisk Compagnis mandskabsruller for de sidste 2 togter, han er med på, hvor han er boutellier, er der anført, at hustruen får udbetalt acontobeløb af hans hyre og i den forbindelse fremviser gældsbreve, som manden har udstedt. Jeg vedhæfter foto af den sidste optegnelse.

Jeg kan ikke finde skiftet efter Christen Flor. Jeg har søgt i navneregistret til forseglingsprotokollerne, Københavns Skiftekommission, klasserne 5, 8, 6 og 4. Jeg har ligeledes søgt i navneregistret til behandlingsprotokollerne, klasserne 5, 8, 4 og 6.

Der var to sønner, født i 1785 og 1787, så der har været umyndige børn.

Hvor skal jeg finde skiftet? Eller er forklaringen blot, at der ikke er foretaget skifte?

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Kristian Skak-Nielsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kristian Skak-Nielsen

Fantastisk! Tak skal du have. Han er åbenbart blevet assistent i Asiatisk Compagni.

Venlig hilsen
Kristian

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kristian Skak-Nielsen

Hej Gitte

Tak endnu en gang! Jeg er i gang med at tyde skiftet. Jeg har ledt efter det før, fantastisk at du kunne finde det, i klasse 2.

Venlig hilsen
Kristian