Opslag i MyHeritage

Startet af Elin Madsen, 15 Apr 2022 - 09:14

Forrige emne - Næste emne

Elin Madsen

Hej

Jeg søger oplysninger om Edvard Christian Sørensen, f. 9. maj 1882, Hedegaard Mark i Glæsborg.

Et opslag i MyHeritage, som jeg ikke har adgang til, viser en person med samme navn, fødselsår og 7 søskende. Samtlige data stemmer overens med min person.

På et tidspunkt udebliver han fra session og anmærkningen i lægdsrullen fortæller, at han er i Holsten. Derefter finder jeg intet på ham. Han er heller ikke i Politiets Efterretninger som efterlyst.

MyHeritage oplyser, at han døde i 1963, men han er ikke at finde i dødsregistret 1943-1969.

venlig hilsen
Elin

Bente Wanning

Glæsborg sogn, Djurs Nørre herred, Randers amt
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Elin Madsen

Hej Bente

Jeg forstår ikke helt, hvad du vil fortælle mig med dit svar.
At Glæsborg sogn ligger i Djurs Nørre Herred, Randers amt er jeg ikke i tvivl om.

Den person i slægten, som dør i Glæsborg sogn i 1963, er hans bror Karl Marinus Sørensen.

Så jeg håber stadig, at der er en person med adgang til MyHeritage, som vil foretage et opslag for mig.

I mit opslag skrev jeg, at der var anført i lægdsrullen, at der var oplyst, at Edvard var i Holsten. Jeg skulle have skrevet Slesvig .

venlig hilsen
Elin

Bente Wanning

Hej,
Jeg skrev sogn, herred og amt.
Dette gjorde jeg fordi du skal tænke på at hjælper ikke har indsigt i din familie, så du bør huske at skrive det du ved. Og allerhelst indsætte link for det du henviser til.
Fortsat god påske.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -