borgerlig vielse svendborg 1929

Startet af Henrik Slott Hansen, 05 Aug 2011 - 22:49

Forrige emne - Næste emne

Henrik Slott Hansen

jeg vil gerne bede om hjælp til opslag i ægteskabsbøgerne på Landsarkivet Fyn vedrørende en borgerlig ægteforening i Svendborg den 8/6 1929. Bruden hed Mary Estella Kirstine Petersen og gommen var Jørgen Haaber Christensen. Jeg vil gerne have oplyst alt om bruden.

Mvh Henrik
Hilsen
Henrik Slott Hansen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Henrik.

Jeg skal til LAO en gang i næste uge. Vil godt prøve om jeg kan finde vielsen for dig.
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Henrik Slott Hansen

tak, det ville være dejligt.
Mvh Henrik
Hilsen
Henrik Slott Hansen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Henrik.


Det lykkedes mig ikke at finde den borgerlige vielse i Svendborg. I hvert fald ikke på den oplyste dato. Kiggede både lidt frem og tilbage uden resultat. Nåede også at kigge i en 3-4 andre bøger i nabolaget af Svendborg, igen uden resultat.
Kunne dog ikke nå dem alle, da jeg skulle til et foredrag på LAO. Vil gerne prøve at kigge endnu engang. Og du er sikker på datoen og årstallet ?

mvh Sanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Henrik

Så lykkedes det. Og det bedste af det hele er, at du selv kan se den inde på Family Search.
De har nemlig fået lagt nogle af de borgerlige vielser ind.

Vælg Europa - Danmark - Civil Mariages - Svendborg - Svendborg - Mariage year 1929. Det er side 7 af 50. De står allernederst som nr. 60.  :)

mvh. Sanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Anne Mortensen

Vælg Europa - Danmark - Civil Mariages - Svendborg - Svendborg - Mariage year 1929. Det er side 7 af 50. De står allernederst som nr. 60

Har du et link til denne side ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susanne Østergaard Christensen

Hej Anne.

Havde slet ikke tænkt på den mulighed  :o

men her er den:
https://www.familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-11004-125153-89?cc=1607917&wc=11532507

Det var jo selvfølgelig noget nemmere end den smøre jeg fik skrevet  :)

mvh Sanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Anne Mortensen

#7
Hej Susanne

Det var faktisk for min egen skyld.
Jeg kender ikke den side og har nu været inde på det link du viser.

Men kan du vise linket til siden hvor man skal begynde at søge de borgerlige vielser.
Er det her man starter:
https://www.familysearch.org/
-----------------------
OK jeg prøvede mig frem og kom her til - er det der du starter ?

https://www.familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-11004-125153-89?cc=1607917&wc=11532507#uri=https%3A%2F%2Fapi.familysearch.org%2Frecords%2Fcollection%2F1607917%2Fwaypoints
------------------------

Glemte at takke for svaret og linket  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hanne Bjørn

Desværre ser det ud til at være bogen med udstedte attester. Det ses af, at også de kirkelige vielser er her.
Denne bog har ikke ægtefællernes fødselsdato og sted.
Jeg kan ikke lige se om de også har selve ægteskabsbøgerne.
hilsen
Hanne Bjørn

Susanne Østergaard Christensen

Hej Anne


Det er lige præcist der jeg starter. Jeg faldt helt tilfældigt over det i går  :)

Det kan da spare nogle ture til arkiverne. Jeg havde lige været på LAO i sidste uge for at finde mine bedsteforældres samt min mands bedstemors borgerlige vielse. Og så opdager jeg, at de sørme kan ses derinde  :)
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Hanne


Det er forskelligt. Nogen steder kan man kun se indexet. Andre steder kan man se hele indførslen i bogen. Jeg har da set min bedsteforældres indførsel i bogen.
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Anne Mortensen

Hej Susanne

Takker og siden er nu ført videre til Favoritter.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hanne Bjørn

Har lige tjekket et år i Horsens. Her ser det ud til at være ægteskabsbøgerne, der er lagt ind.
Lidt ærgerligt hvis det ikke er det alle steder.
hilsen
Hanne Bjørn
Horsens

Henrik Slott Hansen

Sorry,
har slet ikke set at der er svaret efterfølgende.
1000 tak for hjælpen.

Henrik
Hilsen
Henrik Slott Hansen