Tinglæsning i Den kongelige Landsoverret

Startet af Klaus Guldager, 27 Mar 2022 - 11:45

Forrige emne - Næste emne

Klaus Guldager

Et Skadesløshedsbrev blev "Læst i Den kongelige Lands. ovs." i marts 1895. Se vedhæftet.

Hvilken protokol skal jeg søge - og er den on line?

mvh
Klaus


Britta Hansen

#1
Hvad hedder debitor?  Er det hende her: Kruse, W.E. enkefru? Københavns Byret Tinglysningsafdeling, Pante- og Brevskriverkontorets 1. Afdeling (Indenbys grunde) Navneregister i tillysningsprotokol - åh nej hun hedder Elisa Krause, ser jeg nu. Hvad er der givet pant i?
- - - -
Fundet ved at søge på arkivskaber Den kongelige Landsover- samt Hof- og Stadsret.

Den kongelige Landsover- samt Hof- og Stadsret (1805-1919)

Københavns Byret Tinglysningsafdeling, Pante- og Brevskriverkontorets 1. Afdeling (Indenbys grunde)
Arkivregistratur, Københavnske Politi- og Domsmyndigheder III: Tinglæsningsarkivalier
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Klaus Guldager

Tak for det!
Jeg havde håbet, at der lå en protokol on line - eller een man kunne kunne se fysisk.

mvh
Klaus

Britta Hansen

Det er for tidligt at give op  :)
Hvad har hun givet pant i og til sikkerhed for hvad?
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Klaus Guldager

Undskyld, jeg har spurgt uklart.
Jeg har  Skadesløshedsbrevet, men søger bare den protokol, hvor tinglæsningen er indført - og helst on line, så jeg bruge et link, når jeg omtaler Skadesløshedsbrevet.

Jeg har f.eks. et pantebrev-  men også link til den protokol, hvor det er afskrevet.

mvh
Klaus

Britta Hansen

#6
Se de forskellige protokoller i Arkivregistraturet, som jeg linkede til ovenfor.

Der er forskellige panteprotokoller afhængig af, hvad der er givet pant i. Derfor spørger jeg om dette.

Emsempelvis
Panteprotokoller for pant i fast ejendom
Panteprotokol for pant i løsøre
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Klaus Guldager

#7
Det er pant i løsøre.

Tak for fortsat hjælp!
Klaus

Klaus Guldager

Her er side 1 af Skadesløshedsbrevet.