Backup i Legacy

Startet af Preben Koefoed, 20 Mar 2022 - 23:49

Forrige emne - Næste emne

Preben Koefoed

Hej

En der kan forklare hvordan (hvis det kan lade sig gøre) at gemme en fil i Legacy i et andet format end .fdb, f.eks. zip eller andet?. Jeg har fået mulighed for at få skrevet mit slægtstræ ud på en plotter, så filformatet skulle gerne være et andet end .fdb

mvh Preben Koefoed

Johnny Rose Larsen

Hej Preben.
Du kan eksportere i GEDKOM format, som er et generelt anvendt format til slægtsforskning og læses af mange programmer.
mvh Johnny

Fra dansk Legacy side:
Eksport
Al information i slægtsfilen kan eksporteres til en GEDCOM-fil. Forskellige formater er tilgængelige bl.a.: Legacy, Gedcom 5.5, PAF 2.31, 3, 4 eller 5, Ancestral File, TempleReady, Clooz, Basis og Generelt. Brugeren har den fulde kontrol over, hvad der medtages i den eksporterede fil. Du kan angive, hvilke personer og informationer, der skal eksporteres. Du kan eksportere alle poster eller angive en delmængde ud fra mærker eller fokusgruppe.

Claus Nissen

Hej Preben

Hvis det er slægtstræet du skal have plottet skal du vel udskrive en rapport ?

Alle rapporter i Legacy kan gemmes i Tekst, HTML og i PDF så der er vel de formater du ønsker.

mvh  Claus

Preben Koefoed

Tak for svaret til jer begge. Det var netop slægtstræet der skulle udskrives "plottes".
Ha'  en god dag
mvh Preben

Mogens Fischer

Hej Preben!
Hvis du kender plotterens navn, kan du installere driveren til den på din maskine (kan findes på nettet).
Så kan du vælge de rigtige papirstørrelser, som passer til slægttræet. Papirstørrelsen skal vælges, når du laver rapporten.
Jeg har lavet rapporterne i pdf.
Mvh
Mogens

Mogens Fischer

Preben Koefoed

Hej Mogens

Jeg har desværre ikke selv en plotter. Det er derfor jeg skal have filen lavet om til f.eks. en PDF fil. Problemet er løst, så tak til alle for jeres hjælp :-)