Et kæmpe suk

Startet af bolette toudal, 19 Mar 2022 - 21:16

Forrige emne - Næste emne

bolette toudal

Har haft et skriv med en slægtsforsker der havde forkerte oplysninger på Geni. Det lykkedes, at overbevise personen om hendes data er forkerte.

Personen Bendix Sass var opført som gift i 1790 og død i 1799. Skulle være født i 1743 i Bovenau, Slesvig-Holstein.

Bendix Sass er godt nok født i 1743 ,gift 2x men døde i Bovenau. Hvilket selvfølge er fundet i KB for Bovenau.

Har senere erfaret, at to tyske forskere har samme data.

Men, men hvor er det sørgeligt, på Myheritage er der ca. 80 slægtstræer der har de forkerte oplysninger.

Jeg blev bare så ked af, at der er så mange der bare råt bruger oplysninger- skulle lige have lidt luft.

Bolette Toudal




Grethe Elten Mortensen

Hej

Brug aldrig oplysninger fra nettet uden først at have kontroleret dem. Det er mit motto, som du skriver er der en del forkerte oplysninger, måske er de fundet før der var så mange muligheder på nettet som nu.

Jeg har selv været nødsaget til at stole på lokalhistoriske bøger, da jeg begyndte for mange år siden. Er
nu igang  med at kontrolere det hele.

Venligst
Grethe Elten Mortensen



Bendt Spendrup Mathiasen

Hej
Kan der være misforståelser vedr. Bendix Sass?
Den Bendix Sass, jeg kender, er rigtig nok født 1743 i Bovenau, Slesvig-Holstein
Han er gift 31. aug. 1787 i Clausholm Slotskapel med Kirstine Nielsdatter Lange.
Han dør d. 3. mar.  1799 på Clausholm Mølle og begraves fra Voldum d. 11. mar. 1799 (Voldum kirkebog)
Han bliver far til 6 børn.
Jeg har hans skifte m.m.
Venlig hilsen
Bendt Spendrup Mathiasen

Christian Konstmann Autzen

Myheritage har en smarthed, som kaldes smartmatch, og det eneste smarte er vel så, at man her kan få sig en lang anetavle - men om den så er korrekt, er så det helt store spørgsmål.

Tjek altid alle angivelser - hvor det er muligt. Og hvis ikke muligt, så glem det eller skriv, at data ikke kan kontroleres, og derfor må anses for at være muligt forkerte.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.