Conrad Meier 1726-1796

Startet af Pia Valentin Lorentzen, 04 Aug 2011 - 19:49

Forrige emne - Næste emne

Pia Valentin Lorentzen

Jeg efterlyser forfædre til Conrad Meier født 1726 i ?, død 1796 i Kr. Flinterup ved Sorø. Han var korporal og senere skovfoged i Domholt ved Sorø.
Hans første kone var Kirstine Maria Carlsdatter, og de fik sønnen Herman Conrad Meyer, født 9. feb.  ca. 1764 i Holbæk. Med sin anden kone Maren Frederiksdatter fik han børnene Frederik Christian Conradsen, Carsten Jacob Conradsen, Anne Conradsdatter og Johanne Conradsdatter.
Sønnen Herman var korporal i Slagelse.

Ved søgning på nettet har jeg fundet en anden Conrad Meier, født i Ribe i 1655, denne bor på korporalgården i Ebberup, da han dør i 1744. Hans far hed Herman Meier og døde i 1711.

Er der nogen, der ved om disse to Conrad Meier'ere er i familie med hinanden? Der er sammenfald af navne i familien (Herman'erne) og muligvis erhverv (korporal?). Kunne Conrad Meier, født 1655 være bedstefar til Conrad Meier, født 1726?

Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp.

Bedste hilsner
Pia V. Lorentzen

Ole Dorch

Conrad Mejer og Maren Frederiksdatter er mine aner.

Jeg har ikke kunnet finde nogen forbindelse imellem Conrad Meier og andre med lignende navne, som jeg med sikkerhed tror på, men har for ikke så lang tid siden, fundet en del om Maren Frederiksdattrs aner.

Iøvrigt skulle Conrad ifølge kilderne have været gift 3 gange. Formentligt et kortvarigt ægteskab ind imellem Kirstine og Maren.

Jeg udveksler gerne oplysninger med dig?


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Pia Valentin Lorentzen

Jeg var ikke sikker på, at der også var et ægteskab indimellem Kirstine og Maren, men godt at få det på plads  :)

Jeg har selv en del oplysninger om Maren Frederiksdatter, men lad os udveksle oplysninger og se, det kan være, der er noget, vi ikke har. Hvordan gør vi det?

Pia

Ole Dorch

Vi kan f.eks bruge "mine beskeder" som findes her i Forum.

Jeg sender dig lige en "test".

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Jakob Kær Nielsen

Kære Ole,
Kære Pia,

Jeg ved, at dette indlæg nok er gået lidt i glemmebogen, men Ole, du tilbød i sin tid at fremsende dine noter vedr. Conrad Meier. Jeg er selv slægtning af Conrad Meier og vil meget gerne se, hvad du har fundet om ham og hans slægt.

Mvh. Jakob


Ole Dorch

Hej Jacob.

Jeg har igennem årene flere gange udvekslet oplysninger med efterkommere af Conrad Mejer, så det vil være nemmere for mig, at finde noget frem, hvis du lige udspecificerer din tilgang til Conrad, samt hvilke oplysninger du mere præcist kunne være interesseret i.

Så skal jeg se, hvor meget jeg kan hjælpe dig med.  ;)


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Jakob Kær Nielsen

Kære Ole,

Tak for dit svar.

Jeg er desværre ikke kommet så langt i mine kildesøgninger endnu, men ifølge FamilySearch er jeg hans efterkommer.

Det ældre slægt i denne slægtslinje, hvor jeg har forsøgt at danne en livshistorie er Kirsten Frederiksen (1845-1923), hendes far Frederik Frederiksen (1803-), er søn af Frederich Christian Conradsen Meyer (1775-1852), og som så skulle være søn af Conrad Mejer.

Som udgangspunkt søger jeg så mange kilde jeg kan finde, så alt vedr. denne slægtslinje og evt. forfædre til benævntes hustruer.

Mvh. Jakob

Ole Dorch

Ok Kirsten Frederiksdatter har jeg i min database selvom hun ikke er tæt relateret til mig. Det skyldes nok at en anden slægtning tidligere har været på "banen" angående lignende slægtsforbindelse.

Jeg sender dig en aneliste for hende, som du kan bruge til at finde andre oplysninger, f.eks via kirkebøger, ft'er og skifter. ( Til din private mail-adresse).

Du kan også bruge den til at spørge mig om konkrete personer, for der var jo også søskende o.lign. i de forskellige generationer, og udskriften er jo blot et "standardiseret regneskriftsudkast", som ikke indeholder alle tilgængelige oplysninger.

Anelisten går for en enkelt linies vedkommende tilbage til midten af 1600-tallet. De ældste oplysninger er bl.a hentet via (nu afdøde) Aurelia Clemonds skifteuddrag.
Jeg kan også lige nævne, at hun - som dig og mig, har fælles aner, netop iblandt denne ældste linie.


mvh.
Ole Fabricius Dorch