Hej Anders
Tak for hjælp og opmuntring.
Jeg har kørt de 21 personer gennem kromosombrowseren, og kan se, at de 20 alle har et stykke på mindst 15 cM på det højre ben af kromosom 6 (af vekslende længde og placering).
De 14 match deler kun dette ene stykke med mig, mens andre 6 (alle kvinder) ud over et stykke på mindst 15 cM på kromosom 6 højre ben også deler 7 -9 cM på X (men disse X-match er jo nok for små til at man kan bruge det til noget).
Herudover er der et enkeltstående match, der har match på et andet kromosom samt 8 cM på X.
Jeg tænker, at jeg kan konkludere, at de 20 personer har en fælles ane, som jeg også deler - dog som du skriver, måske temmelig langt tilbage.
Jeg vil gennemgå stamtræerne lidt mere. Især dem fra USA kan måske være nyttige, fordi jeg i første omgang kan nøjes med at se på de grene, der har rod i Sverige.
Og så vil jeg overveje, igen at skrive til nogle af de svenske match for at høre, om de kan hjælpe med at få sorteret gruppen.
Jeg går ud fra, at der ikke er andre veje til at finde ud af, hvordan matchene mellem hver af medlemmerne af gruppen på de 20 ser ud?
Venligst fra Hanne