Undskyld, - men hvorfor?

Startet af Teis Thomsen, 04 Aug 2011 - 10:34

Forrige emne - Næste emne

Teis Thomsen

Jeg undrer mig, men vil lige starte med at sige:

Undskyld, men hvorfor?

Jeg ser nu, at flere og flere reklamerer for Henriks "nye" hjemmeside, som i den grad nu er ved at blive en konkurrent til DIS.

Jeg indrømmer at jeg selv er blevet medlem af siden, for ikke at gå glip af de guldkorn der kommer fra de eksperter der flytter til denne hjemmeside.

Når det er sagt, så må jeg ud med min frustration over at man øjnesynligt ikke kan blive enige om hvordan DIS skulle udformes, og ender ovre i min politikker lede.....

Ærligt talt, - kan man end ikke blive enige i så "lille" en ledelse som DIS, om hvordan så lille et "land" som DIS skal ledes, - ja så er der ikke noget at sige til at verdenen er af lave, tag bare mudderkastningen efter tragedien i Norge, hvor Politikken beskyldte Pia Kjærsgård for at dette var hendes værk.
Jeg er IKKE tilhænger af Pias politik, men blot et eksempel på årsagen til min politikker lede.

Som betalende medlem af DIS, føler jeg at jeg har lov til at sige "så tag jeg dog sammen" - er vi ikke her med en interesse, og et mål?.
Er der i DIS ledelsen den samme kamp om taburetter og ben som i vores vanvittige folketing?
Er vi(slægts forskere) ikke kommet videre?

Hvorfor er det nødvendigt med to hjemmesider i lille Danmark ???

NB: For en ordens skyld, - er denne tekst også postet i det alternative forrum.
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Hans Poulsen



Hej Teis - jeg er ikke helt med.

"..reklamerer for Henriks "nye" hjemmeside..".

Refererer du til Hans Kongelige Højhed Prinsgemalen eller BIF's cheftræner Henrik Jensen.

Andre Henrik'er kender jeg ikke - så'n på afstand.

De kender til gengæld ikke mig.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Arne Feldborg

Citat fra: Teis Sidney Thomsen Dato 04 Aug 2011 - 10:34
Undskyld, men hvorfor?
Ja, det må du jo så spørge Henrik om. Men som udgangspunkt har Henrik jo ret til at gøre hvad han har lyst til på sine egne hjemmesider. Tilsvarende findes der andre special-fora i forbindelse med andre slægtsprogrammer.

Men det er så også rigtig, at Henrik måske nok nogle gange reklamerer lidt for åbenlyst både for sin side og for det slægtsforskningssystem han tilbyder. Det er en opgave for modertor evt. at påtale det, og det er såvidt jeg ved også sket et par gange.

CitatNår det er sagt, så må jeg ud med min frustration over at man øjnesynligt ikke kan blive enige om hvordan DIS skulle udformes, og ender ovre i min politikker lede.....
Henriks side har intet med Dis at gøre, og Dis har ingen indflydelse på hvordan han driver den (og skal heller ikke have det, og ønsker heller ikke at have det)

CitatÆrligt talt, - kan man end ikke blive enige i så "lille" en ledelse som DIS, om hvordan så lille et "land" som DIS skal ledes, -
Hvordan forestiller du dig det skulle foregå i praksis.? Mener du i ramme alvor, at Dis skulle have hånd og halsret over, hvad andre har på deres private hjemmesider.?

Hvis Dis påberåbte sig en sådan ret, så tror jeg netop det ville give anledning til den form for  'politikerlede' du nævner(!)

CitatSom betalende medlem af DIS, føler jeg at jeg har lov til at sige "så tag jeg dog sammen" - er vi ikke her med en interesse, og et mål?.
Sikkert nok. Men man vil aldrig nogensinde kunne oprette et system som alle er 100% enige i eller 100% tilfredse med. Dertil er vi mennesker nu engang for forskellige - og det er måske egentlig heldig nok.

Øvelsen går ud på at gøre så mange som mulig så tilfredse som muligt. Dette mål er ikke nok nået endnu, men når man ser på antallet af brugere og antallet af daglige indlæg er der tegn i sol og måne på at det i det mindste går rimeligt godt fremad.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Teis Thomsen

Hej Hans,

- nu tror jeg ikke at Hans Kongelige Højhed beskæftiger sig ret meget med slægts forskning, det har han nok folk til ;), nej, jeg mente FTB-forum hjemmesiden.
og, - Henrik, er Henrik Poulsen, som har indgået et samarbejde med folkene bag FTB(Family Tree Builder) om at lave en hjemmeside med hovedformål i at hjælpe brugere af FTB programmet, men mere og mere kommer til at ligne dette forum.

Ærgerligt, - at man nu skal til at spørge og lede to forskellige sider for at få svar, - jeg synes ellers nok at jeg har faneblade nok stående åben i min browser, - der kan snart ikke være flere........ :'(


De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Hans Poulsen



Hej Teis

"..Henrik, er Henrik Poulsen, som har indgået et samarbejde med folkene bag FTB(Family Tree Builder) om at lave en hjemmeside med hovedformål i at hjælpe brugere af FTB programmet, men mere og mere kommer til at ligne dette forum".

Havde ikke været nemmere at forklare det straks - evt. med et link?


Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Teis Thomsen

Til Hans, -

Undskyld, jeg troede at alle vidste at Henrik havde revet sig løs af DIS og har lavet sin egen side, det var bestemt ikke for at udstille nogens uvidenhed, så jeg undskylder hermed min formulering.


Til DIS ledelsen, ved Arne Feldborg:

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forstillet mig andet end sam -> arbejde, - - - som jo er det, dette forum handler om, - må jeg minde om bare en ganske lille ting? - at i har fjernet redigerings muligheden(efter nogle minutter/sekunder), som vi var en del der synes om og brugte, men I valgte at fjerne det, fordi I mente at det ikke skulle være der, - det er da formynderi, som burde være under jeres værdighed.
Jeg, - og flere andre, har bedt om at få dette tilbage, - men DIS ledelsen har talt....

Sørgeligt, - men som jeg skrev til Henrik, - blot en bagatel man vel kan leve med, - herregud, de lever med værre ting i Rusland.

Min frustration går ganske enkelt på at jeg skal stille mit spørgsmål på to identiske sider for at være sikker på at få et svar, - og til dette stiller jeg spørgsmålet, HVORFOR? hvorfor kan DIS ledelsen ikke blot give medlemmerne hvad medlemmerne gerne vil have, forudsat det er muligt og relevant for slægtsforskning, - selvfølgelig? - så vi undgår at endnu flere får gode idéer og laver endnu en ny hjemmeside.....
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Hans Poulsen



Hej Teis

"..Min frustration..".

Gå andre steder hen med den.

Intet voksent menneske gider høre på dine udlægninger.

Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Arne Feldborg

Citat fra: Teis Sidney Thomsen Dato 05 Aug 2011 - 01:18
Til DIS ledelsen, ved Arne Feldborg:
Egentlig havde jeg mest lyst til slet ikke at svare på et indlæg i den tone du slår an. Så derfor ganske kort:

Jeg er ikke en del af ledelsen, jeg tager mig 'bare' af det tekniske. Men i det her tilfælde er jeg dog enig den beslutning der her er truffet, og som iøvrigt blev truffet før min tid - så at sige.

Citatmå jeg minde om bare en ganske lille ting? - at i har fjernet redigerings muligheden(efter nogle minutter/sekunder), som vi var en del der synes om og brugte, men I valgte at fjerne det, fordi I mente at det ikke skulle være der, - det er da formynderi, som burde være under jeres værdighed.
Nu var det jo ikke for at genere folk at denne mulighed blev fjernet, der var jo faktisk en saglig grund til det. Og det var jo også for at imødekomme et brugerønske man gjorde det.

CitatJeg, - og flere andre, har bedt om at få dette tilbage, - men DIS ledelsen har talt....
Ja, og endnu flere ønsker at beholde den nuværende ordning. Men du synes åbenbart, at ledelsen ubetinget skal imødekomme lige netop den mening du repræsenterer - uanset hvad andre mener.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Teis Thomsen

#8



Jeg bøjer mig, - og undskylder at jeg følte trang til at lufte min frustration, - fremover skal jeg nok holde den for mig selv.
- for sådan er et demokratisk land nu om stunder jo skruet sammen.
og - janteloven, - ikke at forglemme..................





.
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Lars Erik Bryld

Citat fra: Teis Sidney Thomsen Dato 05 Aug 2011 - 01:18Min frustration går ganske enkelt på at jeg skal stille mit spørgsmål på to identiske sider for at være sikker på at få et svar, - og til dette stiller jeg spørgsmålet, HVORFOR? hvorfor kan DIS ledelsen ikke blot give medlemmerne hvad medlemmerne gerne vil have, forudsat det er muligt og relevant for slægtsforskning, - selvfølgelig? - så vi undgår at endnu flere får gode idéer og laver endnu en ny hjemmeside.....

Det er næppe så let at "give medlemmerne hvad medlemmerne gerne vil have", som dit spørgsmål antyder - men det kunne måske godt gøres lettere end det sker i dag.

Personligt savner jeg en dialog med hjemmesideudvalget i regi af DIS-forum eller en vejledning i, hvordan man stiller ændringsforslag og følger op på dem. Efter min opfattelse er direkte henvendelse ikke løsningen, fordi ingen på den vis får nogen idé om, hvor stort eller lille ønsket er.

Konkurrerende hjemmesider er ikke relevante - hvis de gør det bedre end her, vil folk skifte; hvis ikke, vil de gå under af mangel på interesse.

Hans Poulsen



Hej Lars Erik Bryld

Overvejer du aldrig at gå ind i foreningsarbejdet og bruge din energi og gode indfald dér?

Venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lars Erik Bryld

Citat fra: Hans Poulsen Dato 08 Aug 2011 - 11:59
Overvejer du aldrig at gå ind i foreningsarbejdet og bruge din energi og gode indfald dér?

Er det måske ikke dét, jeg gør lige nu?  ;D

Kathrine Tobiasen

I denne tråd måtte jeg gribe til et middel, jeg ellers sjældent har behov for at bruge.

Jeg har slettet et par indlæg, fordi debatten her bevægede sig ud i ren personfnidder, som intet havde med trådens emne at gøre, og som i det hele taget slet ikke passer ind i dette forum, hvor hovedsagen er, at alle kan hjælpe hinanden, ud fra hver enkelts forudsætninger.

Om et medlem vil være aktiv i foreningsarbejdet ud over at bidrage her i forum (hvilket bestemt også er en form for aktivitet), er naturligvis helt op til den enkelte.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.