Fødte kvindekøn Hvidovre sogn

Startet af Gitte Kjul, 03 Aug 2011 - 19:18

Forrige emne - Næste emne

Gitte Kjul

Jeg har fundet min farfars søsters datter, der er født i Hvidovre sogn (AO, 1926, fødte kvindekøn, opsl. 113, side 110) den 26. september 1926.

Det er meget svært at læse teksten, og jeg ville gerne kigge i den originale bog - men skal jeg finde den under Rigshospitalet (der står at hun er født der) eller i Hvidovre sogn ??

Jeg har forsøgt at lokalisere under Daisy - men det er lidt af en jungle.

Kan nogen hjælpe mig med, hvor jeg skal finde den fysiske bog ??

På forhånd tak.

Mvh.
Gitte Kjul
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Lissa Pedersen

Hej Gitte,

Kunne du ikke lige give navnet, og er du sikker på, at du har givet den rigtige dato? På den side, du angiver, er der ingen født den 26. september.

Hilsen Lissa

Gitte Kjul

Sorry det gik lidt for stærkt - hun hedder Nancy Thyra Hertha Eriksen og er født den 23.9.26 - SORRY !!

gk
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Lissa Pedersen

#3
Ugift P. nr. 1157 A
Fabriksarbejderske Anna
Marie Vilhelmine
Eriksen

Det i bemærkninger om 10-månedersdagen kan jeg desværre ikke helt læse. Måske kan andre?

Prøv at kigge under Rigshospitalet 1926, opslag 457. Der er det nemmere at læse. Måske har du allerede gjort det?

Hilsen Lissa

Gitte Kjul

Ja det var mest bemærkningerne ude til højre, der var svære at læse.

Men jeg hører gerne om nogen kan.

Mvh.
Gitte Kjul
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Lissa Pedersen

Hej Gitte,

Har du kigget på indførslen på Rigshospitalet og prøvet at sammenligne. Måske står der næsten det samme!?

Lissa

Gitte Kjul

Jeg prøver igen på denne tråd - da jeg nu har søgt i diverse arkivalier - måske nogen kan hjælpe mig det sidste stykke.

Det drejer sig om en frafaldet hemmelighed af 30.6.1927 - min farfars søster får en datter: Nancy Thyra Hertha Eriksen, født 23.9.1926 på Rigshospitalet. Jeg har søgt i begge bøger (både Rigshospitalet og Hvidovre sogn) - men hvor finder jeg den frafaldne hemmelighed ????? Har ledt i både protokoller og registre i både Hvidovre og Rigshospitalet - men uden held !!

Nogen gode råd ??? Vedlægger udskrift fra begge bøger.

Håber på hjælp ;-)))

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Gitte Kjul

Desværre kom kun det ene dokument med, men det er også det vigtigste.
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Anne Mortensen

Den frafaldende hemlighed mener jeg består i at der efter fødslen og inden dåben er  oplyst moderens navn.

Barnets navn og moderens navn er skrevet med samme skrift.

Fra start har der sikkert kun stået et nr. ved barnet og et nr. ved moderen - samme skrift og helt anderledes ved navnene.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Kjul

Tak Anne ;-)) Det havde jeg slet ikke tænkt på, da jeg faktisk i forvejen kendte navnet på både mor og datter - jeg havde håbet, at det var faderens navn, der ville dukke op.

Men tak alligevel - det gi'r mig mulighed for at være mere opmærksom på den slags i fremtiden.

Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg