Rasmus rasmussen og cecilie kathrine f.pedersen

Startet af Trond Stenvard, 03 Aug 2011 - 19:08

Forrige emne - Næste emne

Trond Stenvard

Min farfars föräldrar var från thirsted (jag tror det, min farfar Vagn Stenvad Rasmussen f. 1/11 1927 var därifrån).
Jag har inte så mycket mer upplysningar än så, mer än att jag vet att min farfars far hette rasmus rasmussens och moren hette cecilie kathrine född Pedersen.
Jag har försökt att söka i folketellingene men har inte gjort några fynd. Hoppas någon här kan hjälpa mig komma igång.


Trond Stenvard

Jag tror att rasmus rasmussens far ska hetat jens "rask" rasmussen.

Gunnar Martensen

Jeg fandt ikke Vagn Stenvad Rasmussen f. 1/11 1927 i Thisted.
Heller ikke i folketællingen af 1930.

mvh
Gunnar Martensen

Trond Stenvard

Tack för respons.
Det är ju mest min farfars föräldrara jag är ute efter att hitta lite mer upplysningar om.

Jag har tittat lite mera och det verkar som jag blivit förvirrad av det gamla amt-systemet.
Min farfar Vagn Stenvad Rasmussen blev döpt i Tyrsted Kirke i Horsens, Vejle Amt, han blev döpt den 4 dec 1927. han utvandrade sedan till Norge, Östfold efter kriget.
Jag skulle tro att hans familj kom från området omkring där.
Jag vet så att några av hans syskon het Norma, Jenny, Arthur och Jens Alfred.

Jag är en nybörjarsläktforskare som har rötter från Danmark och Norge, men bor i Sverige. Jag har kommit ganska långt med min släkt i Norge men tänkte försöka lite med min danska gren som jag inte börjat på ännu.
Är tacksam för all respons och hjälp, och ber om ursäkt om min rubrik till inlägget är dåligt.