Hjælp til at finde tidligere ejere

Startet af Ronni S Jensen, 04 Aug 2011 - 20:28

Forrige emne - Næste emne

Ronni S Jensen

Hej  :)

Jeg håber at jeg har fået lagt indlægget rigtigt...

Men jeg er på jagt efter min morfars far.. Da min morfar nu desværre er død, og aldrig har kendt hans far, har jeg ikke kunne komme længere tilbage i "jagten på min slægt" :( Jeg har forsøgt på flere måder at finde ud af hvem hans far var, men han står angivet som ukendt fader, og der har ikke været nogen faderskabssager eller andet, såvidt jeg har kunne konstatere :)

Så jeg har prøvet andre veje, ved at snakke med min oldemors lillesøster, min morfars halvstorbror og igennem det har jeg fundet ud af en adresse som min morfars farmor og farfar har boet på, altså hans fars forældre, omkring 1920-1940, samt to mulige navne til dem. Men jeg har ikke kunne finde et navn på hvem der har boet der på lige præcis den adresse. Så jeg vil høre om der er nogen som ved hvor man kan finde ud af det? Jeg har forsøgt i folketællingen fra den tid, men har været umuligt :S

Mvh

Ronni

bente lindhardt

Skriv de oplysninger, som du har fået, så vil det være nemmere at se, om vi i dette forum kan hjælpe dig videre.

Hilsen
Bente Lindhardt

Hanne Bjørn

Hvis du har den nuværende adresse, kan du finde matr. nr. på www.ois.dk
La Cours danske gårde kan måske have gårdene i en af sine udgaver.
Ellers har landsarkiverne realregistre, hvor man kan se, hvem der har ejet denne matrikel tidligere. Nogle lokalarkiver har også lavet gårdhistorie, hvis eller det er en gård.
hilsen
Hanne Bjørn

Ronni S Jensen

Altså den skulle ligge der hvor Uno x ligger i Skjern. Det er Vardevej 98, 6900 Skjern... Den har matrikelnummer 3i.. Jeg ved ikke om det er en gård eller hvad det var. Jeg tror det var et mindre hus måske, kunne det godt ligne lidt kortet jeg har fået. Uploader lige et billede af det jeg fandt. Er der et sted online man kan finde oplysninger?

Ronni S Jensen


Karin Jakobsen

Prøv og tage kontakt til Skjern lokalarkiv, de kan måske hjæle dig :)


Skjern lokalarkiv, Tværgade 2, 6900 Skjern
Tlf.: 97 35 26 44

www.riskmus.dk
Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark