Valg af system til slægtstræ

Startet af lotz69@gmail.com, 10 Feb 2022 - 12:00

Forrige emne - Næste emne

lotz69@gmail.com

Kære forum,

Jeg er nyt medlem og har et konkret spørgsmål: hidtil har jeg været abonnent på MyHeritage og har der opbygget et slægtstræ. Nu er tiden kommet til at dele det med resten af min store slægt. Imidlertid har det vist sig at være en dyr løsning, da alle i slægten i så fald skal være abonnenter. I praksis betyder det at MyHeritage ikke kan være den platform som vil bruge brugt i vores slægt. Jeg søger derfor en andet software system eller platform, som giver mulighed for (gratis eller billigt) dels at opbygge et slægtstræ visuelt, dels at dele det med resten af slægten (som så selv skal kunne redigere i træet). Findes der et open source system som I kan anbefale eller lignende? Fokus på brugervenlighed er væsentligt (har ikke brug for noget avanceret). Tak!

Britta Hansen

Du kan læse om nogle programmer på Danske Slægtsforskere / Kom i gang / Før du begynder / Slægtsprogrammer

Det er gratis at se data i dit træ på MyHeritage. Du giver personer adgang via en invitation. Om de så kan redigere i dine data, ved jeg ikke.

(Jeg ville aldrig lade nogen opdatere mine træer uanset program og/eller familietilhør.)
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com