Hvad døde Knut Klow af i Weberöd, Skåne af i 1792? 2 ord!

Startet af Leif Starinsky von der Recke Bigler, 04 Feb 2022 - 17:35

Forrige emne - Næste emne

Leif Starinsky von der Recke Bigler

1792 - Junius - 102
Fredagen d 1 (Juni) begrafs Rusthållaren Knut
Klow i Weberöd som dödda d. 19. Maÿ af
??? ??? 70 År gammal.

https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0070168_00115#?c=&m=&s=&cv=114&xywh=3238%2C-15%2C3386%2C2141

Mange hilsner
Leif
Leif Bigler
Forsker i slægterne Sihm, Vindum, Sejten, Bigler, Boysen, Beckmann, Starinsky, von der Recke m.fl.
Bruger MyHeritage, FamilySearch og Ancestry


Ole Westermann

Ålderdoms svaghet  - og så tror jeg, at hans efternavn er rettet fra Klow til Klov.

mvh Ole

Eva Morfiadakis


I första raden står det begrofs (imperfekt).

Eva M
Eva M

Leif Starinsky von der Recke Bigler

#4
Til Eva og Ole

Til Eva
Tak fordi du udvider mine begreber om svenske, antikke bøjningsformer. Normalt ville det jo ikke betyde noget, for de fleste forstår ordet hvad enten der står begrafs eller begrofs, men da jeg skriver en bog om min slægt hvor kopier af kirkebøgernes beretninger om folks fødsel, vielse og død bliver vist og tydet med arabiske skrifttegn nedenunder, er det naturligvis vigtigt at det er tydet rigtigt.

Til Ole
Tak! Jeg er kommet langt tilbage i slægten Klow som i virkeligheden stammer fra sognepræst Carsten Mathiasson Clow, født i Tønder 3. marts 1622 og som senere fik embede i Röddinge i Skåne. Igennem tiden er navnet efterfølgende blevet stavet Klow, Klov, Klou. Clou, Clow og Clov.

Mange hilsner
Leif
Leif Bigler
Forsker i slægterne Sihm, Vindum, Sejten, Bigler, Boysen, Beckmann, Starinsky, von der Recke m.fl.
Bruger MyHeritage, FamilySearch og Ancestry