Søger Maren Jensen født 29.6. 1841 i Gudbjerg Sogn, Svendborg Amt

Startet af Vagn Hansen, 27 Jan 2022 - 10:51

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Hej.

Maren Jensen blev gift den 27.10. 1865 i Gudbjerg Kirke med Lars Jensen

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137639#179364,30420951

Jeg er usikker på hendes fødselsdato, som jeg læser til den 29. juni eller 29. juli 1841 i Gudbjerg Sogn.

Jeg har forgæves ledt efter hendes fødselsregistrering i Gudbjerg Sogn, for også at finde hendes forældre.

Når jeg søger hende i FT 1845 i Gudbjerg sogn, får jeg 3 mulige piger med navnet Maren Jensen.

Jeg vil gerne have jeres hjælp til at finde den rigtige Maren Jensen.

Mvh, Vagn H

Gurli Kristensen

Du kan undersøge og hendes søskende er med som faddere til hendes børn, og på den måde se hvilken Maren det er

Svendborg, Gudme, Gudbjerg, Brenderup, Gaard, 112, FT-1870, E0346
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lars Jensen     33     G     Husfader     Gaardbruger     Gudbjerg. Svendborg Amt 
Maren Jensen     29     G     Husmoder          Gudbjerg. Svendborg Amt 
Marie Jensen     3     U     Barn          Gudbjerg. Svendborg Amt 
Jens Larsen Jensen     2     U     Barn          Gudbjerg. Svendborg Amt 
Anders Larsen Jensen     0     U     Barn          Gudbjerg. Svendborg Amt 
Christian Ludvig Krum     32     G     Tjenestetyende          Svindinge. Svendborg Amt 
Rasmus Andersen     23     U     Tjenestetyende          Gudbjerg. Svendborg Amt 
Peder Hansen     18     U     Tjenestetyende          Oure. Svendborg Amt 
Ane Kirstine Jørgensen     21     U     Tjenestetyende          Gudbjerg. Svendborg Amt 
Dorthe Marie Hansen     18     U     Tjenestetyende          Gudbjerg. Svendborg Amt 

Og her i 1880

Svendborg, Gudme, Gudbjerg, Brænderup bye, en gaard, 10, FT-1880, B0173
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Lars Jensen     43     Gift     husfader, gaardfæster          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Maren Jensen     39     Gift     hans hustru          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Marie Jensen     13     Ugift     deres børn          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Jens Larsen Jensen     12     Ugift     deres børn          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Anders Larsen Jensen     10     Ugift     deres børn          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Maren Jensen     9     Ugift     deres børn          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Karen Jensen     7     Ugift     deres børn          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Niels Larsen Jensen     4     Ugift     deres børn          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
udøbt drengebarn     under 1 aar     Ugift     deres børn          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Karen Rasmussen     25     Ugift     tjenestepige          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Christen Tønnesen     24     Ugift     tjenestekarl          Gudbjerg sogn, Svendborg Amt 
Laurits Andersen     19     Ugift     tjenestekarl          Trolleborg sogn, Svendborg Amt 
 
Hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Vagn Hansen

Hej Gurli.

Tak for dit bidrag, som jeg vil se på førstkommende lejighed.

Når du ser på deres vielsesregistrering, hvilen dato læser du? Juni eller juli?

Mvh, Vagn

Bente Wanning

Det er ikke Marens fødselsdato, der står der.
Det er vaccinationsdato for kopper som er 29. juli 1841

Ved Marens konfirmation er vacc. dato som regel oplyst, så er vacc ens ved konfirmation og vielse, så er det den korrekte Maren.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Vagn Hansen

Hej.

Det forstår jeg så ikke helt. - Hun er 25 år daq hun bliver viet i 1866. - Altså må hun være først i 1841.

Efterfølgende har jeg fundet hendes konf.reg. i Gudbjerg Kirke:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=22019029#448996,80670449

og her er der inden tvivl om datoen = den 29. juli 1841 og hendes forældre er ligeledes oplyst.

Tak for hjælpen uanset.

Mvh, Vagn

Vagn Hansen

Undskyld mit lidt for hastede svar.
Jeg starter forfra.

Mvh, Vagn