rederiet "Dannebrog" (C.K. Hansen).

Startet af Birthe Andersen, 25 Jan 2022 - 22:25

Forrige emne - Næste emne

Birthe Andersen

Jeg leder efter hvordan jeg kan komme i kontakt med rederiet "Dannebrog" (C.K. Hansen).
Jeg har en fra slægten der har sejlet på et af deres skibe mellem ca. 1930 og 1946, og jeg kunne godt tænke mig at vide om de havde optegnelser over hvor han sejlede hen i den tid han var ansat hos selskabet - jeg ved han kom rundt i stort set hele verdenen.
Jeg syntes dog det er svært at finde et sted jeg kan kontakte - er der mon nogen der kan hjælpe mig videre?

John Damm Sørensen

Rederiet er nu Weco Tankers.
https://wecotankers.com/
"Weco Tankers (formerly known as Dannebrog Rederi ) was founded more than 130 years ago and the Wedell-Wedellsborg family has been the controlling owner and manager for more than 50 years. The company has been through ups and down in the shipping industry and is still going strong based on a solid and conservative business approach in all areas."

Hilsen
John


Birthe Andersen

Er der et sted man kan finde de enkelte skibes sejllads? Jeg har været inde og kigget på mediestream hvor der op til 1922 er lagt aviser ud og der har været sørapporten med hvor skibene er sejlet hen og hvornår de er kommet tilbage. Men jeg ville også gerne længere op i tiden.
De skibe jeg er interesseret i sejlede for rederiet C.K. Hansen, som jeg nu ved hjælp fra John nu er overtaget af Weco Tankers. Jeg har også kigget lidt på Helsingørs skibsmuseum, men der står mere om skibene end om deres ruter.