Opslag i Svenske kirkebøger (Marstrand)

Startet af Henning Jensen, 30 Okt 2010 - 12:58

Forrige emne - Næste emne

Henning Jensen

Jeg har fået dette resultat af en FS søgning:

"Simon Petterson Bas" gift med Borta Olufsdr. 06 Nov 1695 Marstrand, Goteborg och Bohus, Sweden."

Jeg vil gerne se det orginale opslag, for måske er det min ane, Simon Pedersen Basse der bliver viet 1. gang.
Jeg har denne DIS tråd på ham:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,672.0.html

Mit spørgsmål er, kan man se opslag i Svenske kirkebøger på nettet ligesom de Danske.?

Med venlig hilsen
Henning Jensen

Inge-Lise Trampedach

Jeg sender billede af KB Marstrand privat til dig, jeg kan ikke vedhæfte filen her.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Henning Jensen

Hej Inge-Lise

Mange tak for det tilsendte, det er et meget fint billede af den svenske kirkebog, og så endda i farver.

jeg havde håbet at der stod noget mere, f.eks Skipper eller lignende. Jeg kan se at der ved et par af de andre står "Soldaten" så det får mig til at tvivle på om jeg har fat i den rette.

Findes deres trolovlese også i kirkebogen. ?
Det kan være der står noget mere der.

Vedhæftninge af filer er ude af drift for øjeblikket, men jeg har fået at vide at det skulle virke igen fra onsdag.

Mvh Henning

Inge-Lise Trampedach

Der findes ingen trolovelser i Marstrand KB desværre.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

BirgittaWind

Nummer 01494 i DISBYT
Kerstin Hallgren Peterson
Malma Lillgård
585 91   LINKÖPING
Tel: 013-397002
Ändringsdatum: 2007-07-07
Epost: kerstin.malma@vallagruppen.com



--------------------------------------------------------------------------------

Familjeöversikt för Simon Petersson Basse
       

Simon Petersson Basse
v 1695 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**) ;


Gift med Börta Olofsdotter
v 1695 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**) ; levde 1715 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; 


Du kan ta kontakt med ovanstående kerstin hon kanske vet mera ?
Jag fann detta under den svenska sidan DIS.

Hilsen fra Birgitta

Henning Jensen

Hej Birgitta

Mange tak for den oplysning, det virker lovende.
Jeg vil kontakte Kerstin, men jeg ville gerne se hvad der blev skrevet på det Svenske forum.
Jeg har brugt søgefunktionen, men kan ikke få det resultat frem som du har fundet.
kan du give mig et link.?

Med venlig hilsen
Henning

BirgittaWind

Hej !

www.dis.se
och till höger under Disbyt inga andra uplysningar har hon tillagt, Sajten är för medlemmar men jag tror du kan gå in som gäst. All information är inskickade av oss medlemmför att ev finna spor av våra förfäder.
Lycka till  säger Birgitta

Henning Jensen

Hej Birgitta

Nej desværre skal man være medlem.

Jeg har sendt en mail til Kerstin Hallgren Peterson, så må vi se om det giver noget.

Mange tak,- du har været til stor hjælp.

Mvh Henning

Svend Aage Hansen

Hej Henning!

Jeg kan forstå at du har fået en kopi af siden fra vigselsbogen.
Dette er Kerstins materiale hvor Simon Petersen Basse står med som ægtemand nr. 2 til Börta Olofsdotter.


Börta Olofsdotter
v 1695 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ;
levde 1715 Marstrand, Göteborgs & Bohus län;


Gift med   Arvid Torkelsson
barn födda 1688 Marstrand, Göteborgs & Bohus län;
Kristian Arvidsson
dp 1685 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ;

Katarina Arvidsdotter 
f 1688 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ; v 1706 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ; v 1711 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ; levde 1715 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; levde 1730 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; levde 1749 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; d 1760 Marstrand, Göteborgs & Bohus län ;

Olof Arvidsson 
v 1692 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ; d 1714 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ; d 1714 Marstrand, Göteborgs & Bohus län ;

Torkel Arvidsson 
v 1705 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ; levde 1715 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; levde 1727 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; levde 1730 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; levde 1734 Marstrand, Göteborgs & Bohus län; d 1737 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (***)  ;

Gift med   Simon Petersson Basse
v 1695 Marstrand, Göteborgs & Bohus län (**)  ;


MVH
Svend Aage Hansen
Sverige

Henning Jensen

Hej Svend Aage

Tak for din hjælp.

Jeg har også fået svar på min mail til Kerstin Hallgren Peterson (fra Svensk DIS)

"Jag har inte så mycket uppgifter om denna Simon Bas.

Simon Bas var fadder i Marstrand 1695 och 1707 enligt Marstrands födelsebok (fadder för 2 döttrar till Jöns Hansson) .

1715 finns "Simon Baas hustru" i Marstrands husförhörslängd och 1715 och 1716 finns "Börta Bas" i Marstrands mantalslängd. Simon nämns inte, men Börta nämns hustru och inte änka.

Jag har inte gått igenom alla böckerna - jag vet inte hur det ser ut för Simon Bas i böckerna före / efter 1715-1716."

Hvis det er rigtigt at  det er "Börta" der nævnes i 1716 og hun ikke er død, kan det jo ikke være vores Simon Basse.?

Det lyder bare mærkeligt hvis der skulle være 2 Simon Ped(t)ersen Basse og begge er sømænd.

Er der nogen med adgang til Marstrands kirkebog der kan se hvornår Börta er død, eller om hun optræder som fadder efter 1715.

Mvh Henning