Hjælp til at finde Jens Glad fødsel omkring 1740

Startet af Henning Larsen, 20 Jan 2022 - 15:46

Forrige emne - Næste emne

Henning Larsen

Jeg har et problem med at finde Jens Glad - det er sikkert ikke hans fødenavn!
Jeg kender ham som fader til Lisbeth Marie Jensdatter født 1766 (nederst på venstre side og øverste på højre side)
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17121584#159974,26894079
Her er han gift med  Anne Nielsdatter som er født 1741 som datter af Niels Smid og Anne Pedersdatter ( nederst på højresiden):
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17121584#159974,26894035
Jeg har søgt alle sogne omkring Bælum efter deres vielse - som jo vil være det nemmeste at finde da man jo kan bruge Anne Nelsdatter som søgekriterie  uden af finde deres vielse og jeg har søgt efter  en sandsynlig fødsel at en JENS (idet jeg tror at hans fødenavn IKKE er GLAD) uden af finde at finde en sandsynlig Jens også i nabosogne til Bælum.
Kan Forum give mig et fingerpeg hvordan jeg finder Jens Glad og hans vielse med Anne Nielsdatter??
Med venlig hilsen og tak for hjælpen
Henning Larsen
 

Orla Wittrup

Du har måske allerede været i Als sogn, Hindsted herred? Jeg ved der bor en del i Øster Hurup, Als sogn med efternavnet Glad.
Mvh
Orla Wittrup

Henning Larsen

Hej Orla
Tak for henvisningen
Jeg har travet Als sogn igennem men har ikke fundet Jens Glad's fødsel eller hans vielse i de år som kan være interessante
Men hvis du har kendskab til Als/Hurup området kunne det være interessant at udveksle informationer - Jens Glad er en forfader til familien BAGER som du måske kender?
Men under alle omstændigheder tak for dine informationer
Henning

Orla Wittrup

Jeg har dybe rødder i Øster Hurup, idet min morfar N.K.M. Wittrup kom til Øster Hurup i 1894 som bestyrer af Andelsmejeriet "Søvang". Senere købte han ejendommen "Marianesminde" i Langerim. Jeg er kommet i Øster Hurup siden 1939 og havde tætte forbindelser til min moster Olga Jørgensen (Hotel Hurup). Kendte også flere af Bager familien kva hende og har besøgt Søster Bager (gift med Poul Boholm) både på Dokkedalvejen og nu i selve byen.
Hvordan er dine relationer til Øster Hurup?
Mvh
Orla Wittrup

Orla Wittrup

Gravsten fra Øster Hurup Kirkegård.
Mvh
Orla

Henning Larsen

Hej Orla
Tak for din interesse for min slægtsforskning - og undskyld at jeg ikke er opmærksom på hurtige svar i Forum
Min kontakt til Hurup og Bager familien er at min mor er gift anden gang med Mourits Bager søn af Christen Laurits Bager og Christine Christensen Bruun
Jeg er ikke selv en "ægte" Bager idet min fader er en Larsen - men jeg forsker for min "halvsøster" som så en "ægte Bager"
Den gravsten og den familie som du beskriver kender jeg ikke, men er interesseret så den kunne være af interesse at mødes i et andet forum - f.ex Mail
Min mail adresse er henning.herman@outlook.dk
mvh
Henning Larsen