Finde tidligere ejere af Skansevej 18, Reersø - opklaring af familiehistorie

Startet af Henriette Diana Krøger Hansen, 16 Jan 2022 - 12:22

Forrige emne - Næste emne

Henriette Diana Krøger Hansen

Hej

Jeg var i går forbi en gård på Reersø, som har tilhørt min mands farmors familie.
Gården ligger Skansevej 18, Reersø og har matr.nr. 42 C ifølge BBR.

Hvad jeg ved, så har en Alfred Keinicke boet i ejendommen til sin død i 1992/1994 og min mand kan genkende køberens fornavn. Alfred skulle have overtaget huset fra sin fader, Niels, som døde i 1946.
Huset skulle have været i familiens eje i flere generationer og det kan jeg - måske - ikke rigtig få til at passe.

Jeg har fundet ud af, at huset blev opført i 1896, men har stødt på matr.nr. 2f i FT 1930 https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=102246#102246,16196214

og 'hus nr.' i FT 1906 https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=11354#11354,321085

Alt dette har rejst nogle spørgsmål:
- Hvor kan jeg se, hvem der flyttede ind, da huset var opført i 1896?
- Er det, det samme hus, som har skiftet matr.nr., og hvis, er der tegninger, hvor man kan finde husnr.?
- Kan jeg se skødet for Alfreds overtagelse af huset?
- Kan jeg se skødet for Alfreds salg af huset?   Har set BBR, hvor der står at huset blev solgt i 1992, men vil gerne se mere om det.

Jeg har været rundt på mange sider og har lavet slægtsforskning i nogle år, men dette område er jeg ikke stærk i.

Er der mon nogle, som har lyst til at finde ovenstående oplysninger for mig?

På forhånd tak.


Hilsen
Henriette


Henriette Diana Krøger Hansen

Tak

Jeg vil forsøge at tyde det hele og se om der er en opklaring.


Hilsen
Henriette

Anne Ravnskjær

Hej Henriette

Der findes en slægtsbog over familien Keinicke. Måske kan du finde relevante oplysninger i den.

"Slægtsbog for efterkommere efter Carl Christian Keinicke - husmand og smed i Drøsselbjerg født 1815" udg. 1954 / 1980. Dansk Slægtsforskning. Fredericia 1980.

Jeg tror, Mads Peder Keinicke (1844) var den første Keinicke i Reersø, i og med hans far boede i Drøsselbjerg.

kh

Anne R



Britta Hansen

Lav en forespørgsel på Tinglysning.dk med log ind på 'Skansevej 18 Reersø 4281 Gørlev'.

I afsnittet 'Øvrige oplysninger' kan du se handlen pr. 15. august 1992, hvor boet efter Alfred Mads Peter Keinicke sælger:
Indskannet akt: Akt nr: 23_AC_315 - klik på linket, når du er logget på, så ser du skødegenparten fra akten.
Salget er på matr.nr. 8 d, 2 f og 42 c Reersø by, Kirke Helsinge.

Alfred Keincke fik tinglyst adkomst på ejendommen matr.nr. 2f, 8d, 42c Reersø by, Kirke Helsinge den 6. april 1949.

Ældre luftfotos af ejendommen kan du se på Det Kgl. Bibliotek - kilder: Sylvest Jensen Luftfoto, Odense Luftfoto.

Se også nyere luftfotos fra april 2021.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Egon Hansen

Må jeg låne emnet?
Kan jeg finde flere nyere luftfotos (maret nr 49 c flakkebjerg og 1 u Ørslev ,kalundborg kommune og evt andre?
hvordan finder jeg disse?
Egon Hansen

Henriette Diana Krøger Hansen

Hej Britta, Anne og Gitte

Tusind tak for hjælpen.

Hilsen
Henriette