Tyskland, slesvig- børnepenge og lign.

Startet af Grethe Leerbech, 20 Apr 2022 - 11:23

Forrige emne - Næste emne

Grethe Leerbech

Mine aner er fra Kirchspiel Munkbrarup hhv. Skovsende og Bokholm. deres oplysninger har jeg fra tauf- und sterberegister Munkbrarup og chronik Munkbrarups.
En af dem fik en -direkte - ane uægteskabelig. Jeg kender faderens navn erhverv og mulige fødested.

I Danmark kan jeg finde evt. faderskabssager og alimentationssager i kommunerne og amtet . f.eks. gennem moderen når/hvis kommunen/amtet inddriver pengene for hende, eller gennem faderens kommune/amt for at se om der er oprettet en faderskabssag og/eller inddrevet penge af ham. det kan jeg oven i købet finde på nettet for det meste.

Hvad med Tyskland - kan jeg skrive/maile til Munkbrarup Gemeinde eller (Land)Kreis Flensborg og mod betaling få dem til at se efter i protokollerne om der er anlagt en faderskabssag eller evt. inddrevet børnepenge.? sagen er fra 1818.

På forhånd tak
vh
Grethe   
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ