Kan du tyde fotografens navn og adresse?

Startet af Karsten Jacobsen, 13 Jan 2022 - 13:59

Forrige emne - Næste emne

Karsten Jacobsen

Hej!

Fik for en halv snes år siden vedhæftede foto fra en amerikansk gren af familien og fik ved den lejlighed at vide, at det forestillede min oldefars lillesøster Olga. Synes nu, det mest ligner min oldefars datter Edith.

Kan fotografen tydes - se navn på foto - og tiden indkredses, er der chance for at afgøre, hvem fotoet forestiller.

Venlig hilsen
Karsten   

Karsten Jacobsen

Interessant er, at vi netop har fundet dukken på billedet, så hvem har den tilhørt?


Jørgen Thue Pedersen

Hej
Jeg læser
Slott
Valby Langgade 32
København
mvh
Jørgen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karsten Jacobsen

Tusind tak, Jørgen og Gitte!

Fotografen er desværre ikke at finde i Ochsner, men eftersom han først kom til København i 1908, må fotoet være af Edith, født 1899 (Det kræver dog, at fotografen ikke har opholdt sig i København tidligere, for så triller Olga igen ind i billedet! Prøver at søge ham i tidligere FT, så Olga 100% kan udelukkes. 1908 var Olga 28!).

Antager, at den amerikanske familiegren kun har kendskab til de søskende, der blev i Danmark, heriblandt Olga, og ikke til børnene af dem, hvorved misforståelsen af en eller anden grund er opstået.

Venlig hilsen
Karsten 


Gitte Johansen

#6
Det er da der, jeg har fundet ham. side 767

http://bornholmphoto.dk/bo1920/index.html
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karsten Jacobsen

Hej, Gitte!

Man skal vist være fortrolig med Ochsner! Jeg antog navneregistret i højreside for komplet og søgte der, men det viser sig altså, at søgeregistret kun omfatter fotografen nævnt allerøverst på bogens sider, ikke dem der myldrer frem længere nede ad siderne!

Venlig hilsen
Karsten

 

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com