Hjælp til Mediestream

Startet af Helen Jepsen, 05 Jan 2022 - 19:00

Forrige emne - Næste emne

Helen Jepsen

Jeg har fået en forespørgsel fra min mands søster vedr. en onkel, der skulle være kørt galt i bil.
Nu har jeg så været i gemmerne og fundet en beskrivelse, som den omtalte onkels søn har skrevet:

" Mor og far havde nydt, at de kunne være sammen, mens jeg sejlede med "Ran", de havde været en tur på Færøerne for at besøge mors bror Svend og de havde også sammen med venner været til verdensudstilling i Bryssel.
En gang imellem var de også i Fredericia for at besøge mors søstre,
det var de også en gang i foråret 1962. På vej hjem kørte de galt uden for Vebbestrup. Bilen blev totalskadet og far kom forholdsvis uskat fra uheldet, men mor kom en del til skade og blev indlagt på Hobro sygehus. Hun kom dog senere hjem, men var ikke rigtig rask og kom på sygehus i Aalborg, hendes hjerte havde nok ikke været så godt, for hun døde i juni 1962, kun 65 år gammel."

Personerne der kørte galt var Peter Christian Pedersen  og Marie Frederikke Pedersen (født Jepsen)

Jeg har forsøgt om jeg kunne finde en omtale af ulykken på Mediestream, det lykkedes ikke , men måske er der en ekspert i det, der alligevel kan finde det?
Venlig hilsen
Helen Jepsen

Kate Nielsen

Hej Helen

På Det Kongelige Bibliotek/Diamanten, læsesal Øst, kan du på de specielle PC'er få fuld adgang til alle aviser på Mediestream og hvis du medbringer et USB-stik, kan du få en pdf-fil af den aktuelle avis - gratis. Man må kun gemme til eget forbrug.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Helen Jepsen

Mange tak for oplysningen.
Venlig hilsen Helen