Tak til jer, Poul og Gitte.
Til Poul. Der var ikke så meget. ang. adoptionens ophævelse havde de åbenbart søgt for tidligt og fik afslag pga. adoptanten var mindreårig. det var i des. 1923. men i 1924 fik de så bevillingen - samt tilladelse til at Paul fortsat måtte bære navnet Vermehren. ingen begrundelse. adoptionsloven i Danmark blev ændret i 1923 og jeg har bestilt den hjem fra biblioteket for måske ad den vej at blive klogere.
Desuden var der to ark om et mæglingsmøde i 1906 mellem Louise og Gustav ved deres skilsmisse, og et ark hvor der meddeles at de kan få bevilget skilsmisse så Gustav kan gifte sig igen, og at Louise ikke skal betale for skilsmisseattesten.
Der henvises et sted til hendes adoption af Paul V. i 1907 der var 4 -5 ark i det hele.
Til Gitte
Tak for uddragene. billedet fra Berlin kan jeg ikke få frem - kun de to linjer. Jeg har læst Eva Tinds bog, men stadig - Paul og Jesta blev jo gift. sikkert borgerligt.
Da jeg heller ikke kan finde deres død i kirkebøgerne for Vanløse hvor de boede i 1964 (Syvstensvej) hvor Paul Vermehren døde - nogle skriver det var en bilulykke, andre at han blev indlagt på diakonissestiftelsen 1 maj 64 - i hvert fald døde han 2 maj 1964. Jesta fik en depression og begik selvmord 12.10. 64 Både Paul Jesta og Asta ligger i en fællesgrav på Vestre kirkegård. Jeg håbede at der i kirkebogen måske stod deres vielsesdato, men måske var de ikke medlem af folkekirken.