Afskrift/kopi af skøder, slutseddel m.m I Mørke

Startet af Keld Sørensen, 27 Nov 2021 - 07:30

Forrige emne - Næste emne

Keld Sørensen

Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Grethe Leerbech

Du skal kunne finde dem i herredsfogeden for Mørke, Øster Lisbjerg Randers amt, men det ser ud til der ikke er skøde- og panteprotokoller på nettet. Så derfor må du lede i daisy

alternativ kan du skrive til Mørke egnsarkiv, de har garanteret nogle af de oplysninger du ønsker

mvh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Keld Sørensen

Nej det fører kun til de oplysninger, som har givet i mit første link.

Det jeg søger er kopier (det tekstmæssige indhold) af skøde, slutseddel m.v.

Jeg tror ikke den slags oplysninger ligger i Egnsarkivet - det er vel officielle papirer.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Britta Hansen

#3
Log på Tinglysning dk med NemId, så kan du se genparter fra akten fra 1988.

Afsnit 'Øvrige oplysninger'
Indskannet akt:
Akt nr: 63_D-D_311

Du kan også se Genparten af Deklaration lyst 23/1 1939 ang. Byggelinie.

Og genparter fra akten i 1964 og 1970

Når du søger på ejendommens adresse, får du to forekomster. Klik på begge og åbn alle afsnit. Dér ser du scannede genparter fra akten.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Keld Sørensen

Det giver alligevel ikke noget - jeg skal helt tilbage til de datoer, som mit første link viser.

Det jeg regner med at kunne 'bevise' er, om familien har boet til leje i huset på grunden (det nuværende hus skulle iflg. BBR være opført i 1904), men FT1925 https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=91920#91920,15279323 viser desværre IKKE matr.nr. og det ser der ud som om familien er registreret sammen med NABOEN, som sagtens kunne have haft dem boende - FT1925 er jo ca. 10 år FØR familien for 'adkomst' - jfr- mit link - til ejendommen.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Britta Hansen

Her er ejendommens blad i Realregistret Rougsø-Sønderhald-Øster Lisbjerg Herredsfoged
Realregister, Ø. Lisbjerg-Sønderhald Hrdr.
Matr.nr. 1bd Mørke by, Mørke
Du kan finde genparter på de tre handler i hhv. 1902, 1918 og 1921.

Tænker du, at der måske var tinglyst en lejekontrakt? (til hvem?)

(Hvem er familien, og hvem er NABOEN?)
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Keld Sørensen

YES, tak for det Britta !

Det var et stort skridt nærmere, idet handlen pr. 07-10-1921 NETOP er min probands FAR - Lars Peter Gerhard Larsen - som tilsyneladende køber huset, det kan jeg meget bedre få til at passe - FT1925 ( se tidligere link) er så bare udfyldt som om alle personerne (mine og NABOENs) kom fra samme 'husstand'.

SÅ mangler jeg bare afskrift/kopi af slutseddel/skøde, men er det ikke "Fol.-kolonnen" som fortæller det ... står der "10 / 2756" ?

Så er det så om det findes.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Keld Sørensen

Det var nu ikke lige de oplysninger fra kolonnen, men jeg har fundet afskriften.

Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com