Skibslister

Startet af Elly Brunsborg Vangslev, 24 Nov 2021 - 14:10

Forrige emne - Næste emne

Elly Brunsborg Vangslev

Hej , Er der en der vil hjælpe mig med , hvordan jeg søger i skibslister,
det drejer sig om Smed , Christian Christensen født 12. maj 1833 i Albæk ,Hjørring amt
han gifter sig i 8. februar 1864 i VOlstrup kirke med anna Margtethe Wittich 8 noteret i Hørby kirkebog ) , inden giftermålet får de 2 piger,,
men senere er der noteret at i 1864 rejser han til Amerika og ingen har hørt eller set ham senere, det er det jeg gerne vil finde ,
hvor og hvornår?? de øvrige oplysninger har jeg på plads. mvh Elly Brunsborg Vangslev.


Elly Brunsborg Vangslev

Hej John.
Tak for din indsats, det er hel korrekte oplysninger , som stemmer med mine egne, men han flygter fra kone og 2 piger kort efter han bliver gift, i 1864  der står  han tager til Amerika  ingen hører eller ser mere til ham, så jeg søger hjælp til, hvordan jeg kan se om han er på passaser 
listerne,    Elly B. Vangslev

grethe jensen


Elly Brunsborg Vangslev

Hejsa
Tak for disse link der er sendt, jeg tror jeg har for få data omkring ham, og så har han et almindeligt navn ,
så det må jeg nok opgive,mvh  Elly Vangslev

Mette Lund

Hej Elly

Har du links til pigernes fødsler? Hvad står der om faderen ved deres konfirmationer? Og hvor står der, at han tog til USA?

Mvh.
Mette

Karsten Jacobsen

Amerika er jo et lidt bredere begreb end USA og åbner for muligheden Sydamerika, fx den store danskerkoloni i Argentina. Omkring 20.000 danskere valgte Argentina.

Venlig hilsen
Karsten