AO - Hvad sker der nu?

Startet af Ole Dupont, 29 Okt 2010 - 22:35

Forrige emne - Næste emne

Ole Dupont

Når jeg vil kigge i en kirkebog, kommer der en boks, hvor jeg skal godkende "ikke-sikre" emner.

Det har jeg ikke oplevet før, og boksen kommer både ved valg af amt, herred og sogn, hvilket er ret irriterende.

Emnet har måske været oppe før, men jeg har ikke set det.

Nogen ideer?
De bedste hilsner

Ole Dupont

Anette Grønlund Møller

Har lige oplevet det samme.
Jeg kan desværre ikke give dig noget svar, m.h.t. hvad der foregår.

VH
Anette

Ole Dorch

Desværre sker det også for mig. Startet første gang idag?
Sker kun når jeg logger på Ao -dødirriterende.


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Ole Dupont

Og nu har jeg lige prøvet at vedhæfte en meget lille fil, men der får jeg det svar, at uploaderen er fuld!!

Det øger ikke ligefrem begejstringen for dette nye forum  >:(
De bedste hilsner

Ole Dupont

Berit Hansen

Hej!

Jeg har samme problem, men her kommer "boksen" om godkendelse, når jeg har logget på hos SA
og inden jeg ryger tilbage til AO.
Sådan har det været siden i formiddags!

Venlig hilsen
Berit


Lis Jørgensen

Hej
Ja, det er da utroligt irriterende - og ikke nok med, at boksen kommer op 1 gang, nej man skal gentage handlingen adskillige gange,  - sågar også når man logger ud.
Det kan da ikke have sin rigtighed, at alt snart skal være så besværligt.

Venlig hilsen
Lis Jørgensen


Leif Sommerdal

Prøv at rette https:// til http:// i adresselinien, så undgår I pop-up boksen.

Mvh
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Ole Dupont

De bedste hilsner

Ole Dupont

Ole Dorch

Rettelsen virker heller ikke hos mig.
Det er kun webstedet Ao (dvs. sa.dk/ao) som der er problem med - og problemerne startede igår fredag d. 29 okt.

Webstedet sa.dk fungerer fint i sig selv (med eller uden htttp/htttps).
Problemene starter først når man via Ao har skrevet brugernavn/kode og logger videre derfra.

mvh.
Ole Fabricius Dorch



Orla Rau Tonnesen

Det ligner noget med at AO ikke har styr på krypteringerne. Her er en måde brugere af IE-7 kan midlertidigt løse problemet. Jeg kan desværre kun give den på engelsk.

Klik på Tools - Internet Options - Security - Custom Level... Blad ned cirka midt på. Under Miscellaneous find Display mixed content. Sæt den til Enable.

Jeg synes man skal sætte den tilbage igen år AO får styr på tingene.

Det er lidt nemmere for dem der bruger FireFox. Her kan man sætte flueben i advarslen at man ikke vil se den igen

Med venlig hilsen, Orla

PS: Måske der er én der kan finde ud af en vejledning på dansk

Ulf J. Krarup

God eftermiddag på tråden!
I fortsættelse af indlægget fra Orla kan følgende anvendes i forb. med IE8:

Funktioner > Internetindstillinger > Sikkerhed > Brugerdefineret niveau... ca ½ nede er der et afsnit der er benævnt Diverse og 18 felter nede i dette afsnit, findes et punkt der hedder Vis blandet indhold, sæt prik i Aktiver, når du klikker på OK får du et spørgsmål, om du vil ændre indstillingen, klik på Ja.

Herefter skulle Log-in på AO samt søgning ske uden irriterende indblanding fra pop-up menuen.
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Randi Overgaard

Hej Ulf - tak for det gode tip.
Nu er det muligt at få arbejdsro på AO  ;D
Med venlig hilsen
Randi Overgaard

Anne Mortensen

Takker Ulf for opskriften - den virkede.
Hvorfor sådan noget opstår  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Berit Hansen

Hel Ulf!

Tak for opskriften - det virker!

Men jeg kan ikke lade være med at spørge, om der nu IKKE dukker en boks op et sted,som man
måske skulle være opmærksom på?

Venlig hilsen
Berit

Ole Dorch

Jeg har også IE8. Desværre hjalp Ulfs råd ikke mig.
Kan jeg mon have gjort noget galt? Jeg tænker især på det med https:// til http://  i adresselinien -eller??

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Ulf J. Krarup

God aften Ole!

Dvs at du stadigvæk er udsat for pop-op menuen "om du vil se sikre emner"??
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Ole Dorch

Ulf skrev:" Dvs at du stadigvæk er udsat for pop-op menuen "om du vil se sikre emner"??"

- Ja.:-)

Har prøvet forskellige muligheder for indlog på Ao, men kan åbenbart ikke undgå den "menu"?

Jeg er også blevet opfordret til at skifte netlæser (til  "Firefox") , men synes ikke det er rimeligt blot pga. Ao har ændret et eller andet?

mvh
Ole Fabricius Dorch

Frank Petersen

#17
Hej Ulf!

Jeg har IE 8, og din opskrift løste problemet hos mig. Og som sidegevinst husker AO nu min email-adresse og mit password, så jeg kun skal taste første bogstav i min amail-adresse og så klikke 2 gange.

Tak for opskriften.
Frank Petersen
www.123hjemmeside.dk/FrankPetersen

Ulf J. Krarup

God aften på tråden!

Jeg undrer mig over hvad der egentlig er sket med AO sitet.

Log-in filen er uændret siden d. 13. oktober:  https://www.sa.dk/composite-2032.chtm?lrp=/ao

og jeg var inde for at checke om der havde været nye automatiske opdateringer fra Microsoft som kunne have ændret noget.
Der har været 2 opdateringer, en vedr Windows XP d. 27. oktober og en vedr Windows Defender d. 29. oktober, men den observerede hændelse med utilsigtet pop-op vindue startede hos mig engang om formiddagen d. 30. oktober og kan vel næppe tilskrives opdateringerne.
Det efterlader mig spørgende  ???  ???  ???
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Hans Peter Hansen

Hej Ulf

Tak for et af dine tidligere råd, om at blive pop-up om sikekr adgang kvit.

Efter jeg har ændret den her hos mig, så er den forsvundet. Tak for det.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Ulf J. Krarup

Citat fra: Orla Rau Tonnesen Dato 30 Okt 2010 - 13:45
Klik på Tools - Internet Options - Security - Custom Level... Blad ned cirka midt på. Under Miscellaneous find Display mixed content. Sæt den til Enable.

God formiddag Hans Peter!
Retfærdigvis er det Orla som skal have laurbærbladene, han gav impulsen.  :)
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Lis Jørgensen

Hej

Tak for vejledningen til at fjerne pop-up menuen om sikre/usikre emner.
Jeg har IE 7, men har endnu ikke ændret indstillingen for advarsler om usikre emner.  
Jeg er meget i tvivl om det er korrekt at gøre det, for lukker man så ikke op for flere "usikre emner", som man jo netop har ønsket at holde ude via denne "pop-up menu" ??
Håber at nogen kan hjælpe mig med det spørgsmål.

Venlig hilsen
Lis Jørgensen

Annette Ilsøe Rasmussen

Til Ulf J. Krarup!

Siden jeg har irriteret over "boksen", men nu er jeg endelig sat på plads uden generet over boksen, tak, fordi du gjorde din fine fremgangsmåde med rækkefølge til jeg har løst.  :)

mvh
Annette Ilsøe 

Ulf J. Krarup

Citat fra: Lis Jørgensen Dato 31 Okt 2010 - 09:52
Jeg er meget i tvivl om det er korrekt at gøre det, for lukker man så ikke op for flere "usikre emner", som man jo netop har ønsket at holde ude via denne "pop-up menu" ??
Håber at nogen kan hjælpe mig med det spørgsmål.
God formiddag Lis!
En udefra kommende hændelse (et eller andet på AO sitet) bevirker at Internet Explorer "råber vagt i gevær" og starter et irriterende pop-up billede.
Microsoft har ikke udsendt nogle opdateringer, der evt. skulle gøre Internet Explorer mere sart og følsom overfor skadelige påvirkninger.
Korrektionen i Internetindstillingerne, som nævnt ovenfor, eliminerer påvirkningen fra AO.  :)
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Lis Jørgensen

Goddag Ulf

Tak for svaret.
Jeg er godt klar over, at korrektionen i internetindstillingerne måske løser problemet med den irriterende pop-up menu på AO, men jeg får vel i så fald heller ikke advarslen i andre situatiuoner, hvor jeg jo gerne skulle have IE til at "råbe vagt ved gevær" som du skriver?
Undskyld jeg spørger igen - jeg vil så gerne have det "skåret ud i pap" og synes ikke, jeg helt fik svar på mit spørgsmål.

Venlig hilsen
Lis Jørgensen

Henrik Poulsen

Hej....

Det er ikke som sådan for at blande mig i diskussionen og i øvrigt har jeg slet ingen problemer med at logge ind, men kan man ikke bare sætte SA og AO ind som websteder man har tillid til under Funktioner>Internetindstillinger>Sikkerhed.

Det burde da løse alle problemer.

Ole Dorch

Henrik skrev: "Det burde da løse alle problemer".

Ja- men det gør det ikke hos mig:-)

Jeg har også prøvet at "nulstille" sikkerhedsindstillingerne flere gange og så gennemføre den foreslåede "korrektion".

Men må stadigvæk leve med de irriterende "pop-ups"?

mvh.
Ole Fabricicus Dorch

Anette Grønlund Møller

Jeg fulgte Ulf Krarups  anvisninger til IE8 og det hjalp, ingen irriterende popup.

Tak for hjælpen

VH
Anette

Teis Thomsen

Ole Dorch, - selvom du ikke umiddelbart synes om ideen med at bruge FireFox i stedet, kan jeg kun varmt anbefale den.
Jeg bruger denne browser, - i grunden kun fordi den kan gemme alle de mange faneblade jeg har åben.
Når jeg lukker computeren huske den det hele(bortset fra Login på AO, men det er jo en helt anden historie). Næste gang jeg åbner browseren er ALLE mine faneblade der igen,som de så ud inden jeg loggede af sidst.
DET synes jeg er smart, og når man så får flere smarte funktioner med gratis, så er den ganske anbefalelsesværdig. Du vænner dig hurtigt til den.

PS, det er heller ikke den browser hackerne angriber som deres prioritet nummer et, det er og bliver Bill Gates, Internet Explorer.
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Ole Dupont

Jeg har IE7, og efter at have ændret som nævnt ovenfor, er boksen også væk.

MEN er det nu smart? For giver man så ikke frit løb til alt muligt andet, som nogen også har nævnt?
De bedste hilsner

Ole Dupont