Claus Hendrichsen, hvem er han

Startet af Birte Wienecke, 30 Sep 2021 - 07:41

Forrige emne - Næste emne

Birte Wienecke

Her omtales Claus Hendrichsen
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21585602#369096,70723089
Teglværket skulle være i Draaby. Kan faderen findes i lægdsrullerne?
Jeg håber der lige er en der kan hjælpe.
mvh Birte

Bente Wanning

Hvilket amt, der er flere Dråby
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Britta Hansen

#2
Oplys de data, du/vi allerede har fundet på ham.

Claus Hendrichsen - udlagt barnefader til Laurs Clausen *1817 Ebdrup, Djurs Sønder, Randers - er teglbrænder ved Frederikkesminde, Dråby, Mols, Randers fandt vi ud af i tråden om moderen Anne Marie Erichsdatter (*1785 - 31. maj 1829)

Han er også nævnt i skiftet efter hende
Djurs Sønder-Mols Herredsfoged
Skifteprotokol, Sønder Djurs Herred - venstre side #40
'Henrik Teglbrænder på Lyngsbækgaard' (også i Dråby sogn)
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Birte Wienecke

Undskyld Bente, jeg tænker tit på at man ikke for nøjagtig adresse. Det er Randers.
Britta. Jeg synes kun jeg får hans navn, teglbrænder behøver han jo ikke blive ved med at være.
mvh Birte

Helle Johanne Landberg

Det er jo sikkert den efterlyste Ane Maries skifte, men oplysningerne er godt nok ikke konsistente. Her opgives Laurs far til at hedde Henrik - Claus Heinrichsen hed han ved sønnens fødsel - og Laurs Clausen er blevet til Laurs Henriksen. Og ja, Claus/Henrik Teglbrænder kan jo have skiftet erhverv flere gange siden 1816. Jeg kan dog ikke finde noget på hverken Claus, Henrik eller Heinrichsen stavet på alskens forskellige måder (DFS og FS), hverken årtier før eller efter 1816. Jeg har også kigget lægdsrullen igennem for Dræby, men ikke fundet noget. Forhåbentlig har andre bedre held.

Mvh
Helle

Birte Wienecke

Tak for al din hjælp, jeg går ud fra Dræby er en trykfejl, det var jo Draaby.
mvh Birte