Laurits Møllers og hustru Nielsine Møllers død og begravelse

Startet af PoulE, 17 Sep 2021 - 20:51

Forrige emne - Næste emne

PoulE

Mangler lidt hjælp til at finde Laurits Møller og hustru Nielsine Møllers dødsdato og hvor de er begravet

Har en folketælling

https://www.danishfamilysearch.dk/cid7966606

Laurits er født den 10. oktober 1853, Hals Sogn, Dronninglund Herred, Hjørring Amt
Søn af Frederik Ole Møller og Hustru Maren Jensen
Gift den 10. Oktober 1873, Hals Sogn, Kær Herred, Ålborg Amt, med Nielsine Pedersen, datter af Peder Christian Nielsen og Inger Marie Sørensdatter, Hals
Formodentlig død i 1898

Jeg har fundet at Nielsine i 1899 flytter fra Asaa til Aalborg hvor hun driver pensionat fra hjemmet på Nytorv.

Men hendes død og begravelse kan jeg heller ikke finde. Hun er født den 16. august 1852 i Hougaard, Hals Sogn, Kær Herred, Aalborg Amt.
Jeg har hende i FT 1901/Aalborg/Nytorv 12-14

Jeg har forsøgt Hals sogn, Vor Frue Sogn Aalborg og Asaa Sogn (som er lidt vanskelig at få overblik over) uden held.

Jeg har begges konfirmation og deres vielse men det hjælper ikke rigtig noget.



mvh
Poul Erik


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


PoulE

Hej Gitte

Tusind tak for hjælpen, det er Laurits men moderen hedder ikke Holt men Jensdatter.

Nielsines folketælling har jeg men det ville være meget, meget fint hvis du kunne finde hendes dødsdag og hvor hun er begravet. Det må være et eller andet sted i Aalborg, måske, men jeg kan ikke finde hende. Synes jeg har prøvet alle muligheder men det har jeg jo nok ikke alligevel....

mvh

Poul Erik


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


PoulE

Hej Gitte

Det er Nielsine, en af mine tipoldemødre, så mange tak for hjælpen med at få hende på plads.

mvh

Poul Erik