Dødsregisteret

Startet af Helle Jespersen, 16 Sep 2021 - 09:30

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg har nu nogle gange oplevet, at når jeg søger på en fødselsdato, og vinger af om det er mand eller kvinde, så er der over 100 visninger, men, de kommer ikke frem.
Den skriver bare, at der er mere end 100 match.

Er det ikke muligt at få dem vist? Nogle gange er jeg ikke helt sikker på, om navnet i registeret er stavet på samme måde som jeg har det fra kirkebogen eller andet. Så jeg frygter lidt, at jeg misser nogen på den konto
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Mette Lund

Hej Helle

Jeg oplever det samme, men kun når jeg søger på folk, der må formodes døde i perioden 1900-1921 - eller som jeg ved er det. Jeg foretog et par stikprøver, hvor jeg kendte dødsdatoer.

Mvh.
Mette

Inger Toudal

Prøv at skrive enten efternavn eller mellemnavn eller pigenavn i feltet Efternavn.

Der finde eksempler på fejl i fødselsdatoer.

https://dodsregister.dk/Data/D%C3%B8dsregisteret_1943_1969.pdf

"Hvis søgningen giver flere end 100 poster som resultat, får du besked om dette, men der
vises ingen poster. I så fald må du indsnævre søgningen ved at søge ved hjælp af flere felter.
..."

Venlig hilsen
Inger Toudal 
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

I princippet kan du nøjes med et bogstav. Her kommer der 5 frem.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Jeg tænker at dem jeg søger død burde være det mellem 1943 og 1969. De fleste af dem jeg har søgt på i den seneste tid har været født mellem 1898 og 1910.

Jeg har forsøgt med et fornavn eller et efternavn.
Men, nogle navne kan staves "forkert" og så er det jeg er bange for at misse nogen hvis ikke jeg er kreativ nok i min stavning.

Men jeg kan da forsøge med et enkelt bogstav i stedet for
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.