Bodil Rasmusdatters forældre

Startet af Birte Wienecke, 01 Aug 2021 - 19:07

Forrige emne - Næste emne

Birte Wienecke

Jeg mangler at finde Bodil Rasmusdatters forældre, og hendes fødsel,  hun skulle fødes i Ring, Øster Alling sogn, Randers amt ca 1812, hun dør først i 1881 i Nimtofte, Randers amt og ved alle folketællinger står det samme om hvor hun kommer fra. Der er desværre ingen kirkebog i Øster Alling da hun bliver født, og familien er øjensynlig flyttet da hun konfirmeres. Her er hun som nr 6 i tilgangslisten i 1834 https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21585412#367616,70689890
Hun bliver kort efter gift, https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21585412#367614,70689862
Der står en hel del om hende både ved tilgang og ved vielse bl.a. hvornår hun er vaccineret.
Mit spørgsmål er, kan man finde vaccinationen, umiddelbart synes jeg der står Randers, men der står jo også lægenavne, som jeg ikke kan tyde.
Men forældrene er ikke nævnt noget sted, så de er jo nok døde. Men jeg vil jo gerne finde dem alligevel.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
mvh Birte

Britta Hansen

#1
Der er en Bodil Rasmusdatter, der konfirmeres i Hornslet 1826 - vaccinationsdatoen stemmer overens med dato på vielsen - kirurg Pabst i Randers.
Husmand Nicolaj Rings plejedatter i Hornslet.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Birte Wienecke

Tak for det, Ja det lyder jo som den rigtige, mon der skal ledes i Randers efter forældre der er døde? der må jo være et skifte?
Familien må vel have været i Randers i 1816, det er vel ikke lægen der kommer ud.
mvh Birte

Britta Hansen

Jo lægen kommer omkring. Da jeg ledte i andre sogne efter din Bodils konfirmation, så jeg samme vaccinationsdato.
Jeg fandt også en jævnaldrende Bodil konfirmeret i Søby, men der passede vaccinationsdatoen ikke (6. maj 1816).
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Birte Wienecke

Hun kan jo have været et uægte barn, og så er forældrene bare forsvundet, men hvis de er døde skulle der vel være et skifte, hvor Bodil er nævnt.????
Jeg har ikke fundet plejefaderen, der er ingen der kaldes Nicolaj Ring, men Bodil er jo selv født i Ring i Øster Alling, så det kan han jo også være, der er en der hedder Nicolaj Jensen, men han dør i 1830 så man ved ikke hvorfra han kommer, og da er Bodil forsvundet fra Hornslet, og afgangslisterne begynder først i 1830, så der er mange løse ender som nok ikke kan løses.
Tak for din hjælp.
mvh Birte