Family Search og Microsoft Edge

Startet af Ole Dorch, 21 Jun 2021 - 13:09

Forrige emne - Næste emne

Ole Dorch

Er der nogen som ved, hvorfor der den sidste uges tid har været et problem med at tilgå
FS via browseren Microsoft Edge?
Man kan godt følge et match eller en link frem til den pågældende side, og se alt hvad der er - altså bortset selve billedet af originalen. Man kan også bladre rundt ved hjælp af de angivne sidetal, men ingen billeder kommer frem.
Der er intet problem med f.eks browseren Firefox.


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Hans Chr. Baagøe

Microsoft Egde fungerer hos mig i dag, men prøvede den kun for test, så jeg ved ikke om jeg bare var heldig.

Din fejl tyder på, at cachen er ved at være fyldt op, så prøv at tømme den og derefter eventuelt genstarte Edge, så bør det fungere.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Ole Dorch

Tak for dit svar.
Edge er nu ikke så nem at finde rundt i, som f.eks Explorer var,
så jeg er ikke sikker på at jeg har forstået dit råd rigtigt?

Men jeg fandt under "Ryd browserdata" en mulighed for at rydde
"Cachelagrede billede og filer" og gjorde så det. Fandt også en mulighed efterfølgende at
"Genstarte".
Men det hjalp desværre ikke.

PS: Når jeg er inde på FS-matchet/linket, der hvor billedet skulle komme frem og trykker
på "oplysninger" kommer følgende tekst frem: "Fejl ved indlæsning af billede. Prøv igen senere."

Mvh.
Ole Fabricius Dorch

Hans Chr. Baagøe

Hej

Nej, nogen af tingene er gemt godt af vejen, så Edge ikke skal blive alt for brugervenlig. Det er dog det rigtige sted, du fandt.

Det er muligt, at en genstart af PC'en vil hjælpe. Hos mig fjernede slette-kommandoen ikke filerne i cachen. Det kunne programmet CCleaner til gengæld godt klare. Hvis du bruger det program, så skal du være opmærksom på fluebenet ved cookies. Hvis du ikke fjerne det, så ryger alle dine gemte login. Det sker dog først, når du beder programmet om at slette, hvad der er fundet under analysen.

Inden du kommer så langt, så hjælper det ind imellem også at trykke på "F5", hvis der er fejl ved indlæsningen af billedet på FamilySearch. Det samme gælder, hvis indlæsningen stopper.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Ole Dorch

Desværre ser ingen af de nye forslag ud til at virke?

Jeg har fundet ud af, at det manglende billed kan ses, hvis jeg trykker på download i højre øverste hjørne af matchet, men det ses så i en ny selvstændig fil!
Mærkeligt?
Problemet med det manglende billede af selve kirkebogen/folketællingen mm startede for lidt mere end en uges tid siden. Måske kan det hænge sammen med en opdatering fra Windows, som jeg modtog for ca. 10 dage siden - andet kan jeg ikke lige komme på?

mvh.
Ole Fabricius Dorch

Hans Chr. Baagøe

Hvis jeg husker rigtigt, så var det en tilsvarende fejl, jeg havde på DanishFamilySearch for et stykke tid siden. Der hjalp det med at gendanne standardindstillingerne. Efterfølgende er der så en hel del sikkerhedsindstillinger, der skal reetableres.

Hvis det er den store opdatering, du har fået, skal indstillingerne alligevel have et check. Opdateringen åbner nemlig op for meget at det, der bør være lukket for.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Ole Dorch

Jo så lykkedes det at få det til at virke igen.
Fandt og brugte "nulstil indstillinger" hos Edge, og problemerne var pist væk.

Tak til dig Hans Chr.

mvh.
Ole Fabricius Dorch