Har ikke bedt om at abonner, men ---

Startet af Anne Mortensen , 21 Jul 2011 - 08:20

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Jeg har i de sidste par dage modtaget besked på min private mail om svar på indlæg - dette er jo OK - men det er indlæg jeg ikke har bedt om at abonnere på ?

Den sidste besked som ser jeg hertil morgen:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,17358.msg87193.html#new

Maria Nellemann
Bruger

Søger en dåb fra Rigshospitalets kirke
« Dato: Onsdag 20 07 2011, 23:06 » Citat  

--------------------------------------------------------------------------------


    Sv: Søger en dåb fra Rigshospitalets kirke
« Svar #1 Dato: Torsdag 21 07 2011, 05:49 » Citat  

--------------------------------------------------------------------------------
Antar att det är en födelse på Rigshospitalet. Kirkebogen finner du på arkivalieronline.dk

Eva M
-------------------------------

Dette indlæg fra Maria Nellemann ser jeg først hertil morgen og har ikke bedt om at abonnere på det.

Er der mon en forklaring ?
------------------------



Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Eva Morfiadakis


Jag har fått privata besked som jag redan har besvarat. Samma originalbesked har kommit tillbaka.

Eva M
Eva M

Arne Feldborg

Der kunne være en sammenhæng mellem de to to ting.

Anne:
a. Først det obligatoriske spørgsmål: Er du helt sikker på at du ikke ved et uheld er kommet til at abonnere på en tråd.?

b. Er de mails du får alle fra den samme tråd?
c. Drejer det sig om indlæg fra den samme bruger.?
d. Er det rigtige 'abonner mails', eller er det private beskeder fra en anden bruger.?
e. Hvis det er 'abonner mails' kommer du så ind på den rigtige side, hvis du bruger linket til at afmelde.?

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

Svar:


a. Først det obligatoriske spørgsmål: Er du helt sikker på at du ikke ved et uheld er kommet til at abonnere på en tråd.?
Ja, det mener jeg.
Jeg mener,  at  min computer ikke var brug kl. 23:06.

b. Er de mails du får alle fra den samme tråd?
c. Drejer det sig om indlæg fra den samme bruger

Til begge spørgsmål er svaret, at jeg mener nej, men vil nu være opmærksom på hvilke tråde og vender tilbage med et resultat hvis dette fortsætter.
Hvorfor jeg skriver nu er det fordi jeg er sikker på den sidste og omtalte tråd har jeg ikker set  før jeg her til morgen   går ind på min mail og derefter på DIS - den har jeg ikke abonneret på.

d. Er det rigtige 'abonner mails', eller er det private beskeder fra en anden bruger.?
Det er abonner mails.

e. Hvis det er 'abonner mails' kommer du så ind på den rigtige side, hvis du bruger linket til at afmelde.?
Ja.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=17366.msg88627#msg88627 date=1311235116
Jeg mener,  at  min computer ikke var brug kl. 23:06.
Det er sådan set underordnet. Det er jo ikke det tidspunkt du evt. har abonneret på tråden - det er bare  det tidspunkt en anden har skrevet et indlæg i tråden.

Når jeg antager der kunne være en sammenhæng, så er det fordi det tilsyneladende er den samme tråd det drejer sig om. Men jeg forstår nu, at du har fået meddelelse om flere forskellige tråde i flere forskellige grupper.?

Du må undskylde mine spørgsmål, men det sker faktisk ret ofte, at nogen kommer til at abonnere på en tråd eller en hel gruppe ved et uheld.

Det sker faktisk også ret ofte at nogen kommer til at besvare et emne i privat post i stedet for i tråden.

Det sker sågar også lejlighedsvis, at nogen besvarer et emne i anmeldelse til Moderator eller i privat besked til web-master.

Det store antal brugere og det store antal daglige poster taget i betragtning er der sådan set ikke noget mærkeligt ved det. Og meget ofte ser man iøvrigt, at den slags problemer forsvinder 'af sig selv' igen. ;-)

Men det gør jo, at man er nødt til at holde alle muligheder åbne når der dukker et nyt problem op.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

Det er sådan set underordnet. Det er jo ikke det tidspunkt du evt. har abonneret på tråden - det er bare  det tidspunkt en anden har skrevet et indlæg i tråden.

Ikke en anden der har skrevet et indlæg, men det er klokkeslettet på da indlægget blev oprettet.
----------------------------

Når jeg antager der kunne være en sammenhæng, så er det fordi det tilsyneladende er den samme tråd det drejer sig om. Men jeg forstår nu, at du har fået meddelelse om flere forskellige tråde i flere forskellige grupper.?

Ja, jeg mener det er i flere forskellige grupper/personer.
Da jeg hver aften rydder op i mine private mail kan jeg ikke gå tilbage nu og kontrollere, men vil gemme/notere når det opstår igen - og vender tilbage.
----------------------------

Takker for dine svar - er klar over problemet kræver nogle spørgsmål  -  vil se hvad fremtiden bringer.

PS. Hvis du og andre undre jer over jeg ikke bruger "det bå citat" er det fordi jeg finder det forvirrende i teksten, men det gør min måde sikkert også på andre  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=17366.msg88657#msg88657 date=1311241770
Det er sådan set underordnet. Det er jo ikke det tidspunkt du evt. har abonneret på tråden - det er bare  det tidspunkt en anden har skrevet et indlæg i tråden.

Ikke en anden der har skrevet et indlæg, men det er klokkeslettet på da indlægget blev oprettet.
Sådan kan du godt formulere det. Men pointen er, at det er underordnet om din computer var tændt på det tidspunkt.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

OK - har ikke  forstand på computere og overlader ekspertisen til dem der ved.

Men bliver hen ad vejen lidt klogere.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

#8
Dette indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=17395.new

Er et eksempl. på et indlæg jeg absolut ikke har bedt om at abonnere på.
Ser det først i min mail her i aften kl. ca. 22:00.

At skulle svare/hjælpe med oplysninger i Sverige er ikke noget jeg kan hjælpe med.

Er fra et medlem Irene Christoffersen - så nu er der 2 med Maria Nellemann

Jeg holder øje med om der er flere der dukker op i de nærmeste dage.

Tilføjer:

Der var minsandten en til jeg ikke har abonneret på:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=17386.new
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Her til morgen igen en der ikke er blevet abonneret på

Hjælp til Opslag
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=17404.new
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

For mig at se er alle de poster du nævner fra gruppen "hjælp til opslag". Det kunne se ud som du ved een eller anden fejl er kommet til at abonnere på alle nye indlæg i den gruppe.

Har du prøvet at bruge linket til at afmelde.?

Ps.
Kunne du ikke sende mig et par stykker af disse mails, så jeg kan se den præcise ordlyd. De indlæg der henvises til siger jo ikke mig så meget i den her sammenhæng.

Mailadresse: webmaster@dis-danmark.dk
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

Har du prøvet at bruge linket til at afmelde.?

Det er nu gjort med de 2 sidst ankomne mails.
De forrige er slettet i min mail-box.
---------------------------------------------------

Ps.
Kunne du ikke sende mig et par stykker af disse mails, så jeg kan se den præcise ordlyd. De indlæg der henvises til siger jo ikke mig så meget i den her sammenhæng


Desværre forstår jeg ikke dit spørgsmål.
Regnede med du kunne se indholdet af mailen/indlægget når jeg sendte linket med  ???
----------------------------------------------

I min mail er der nu 22/7 kommet meddelse om et indlæg til dette emne kl. 9:14 - der er ikke vist noget svar i oversigten i indlægget.
Du har sendt indlæg kl. 9:24 der er modtaget besked om.
---------------------------------------------

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Citat fra: Anne Mortensen  link=topic=17366.msg88890#msg88890 date=1311320865
Har du prøvet at bruge linket til at afmelde.?

Det er nu gjort med de 2 sidst ankomne mails.
Hvorfor har du ikke gjort det noget før?

CitatKunne du ikke sende mig et par stykker af disse mails, så jeg kan se den præcise ordlyd. De indlæg der henvises til siger jo ikke mig så meget i den her sammenhæng[/i]

Desværre forstår jeg ikke dit spørgsmål.
Regnede med du kunne se indholdet af mailen/indlægget når jeg sendte linket med  ???
----------------------------------------------
Jeg kan da ikke se indholdet af de mails du modtager hjemme på din egen computer. De links du sender er jo til indlæg her i forum.

Vær venlig at sende mig komplette kopier af nogle stykker af de mails du har modtaget. Brug videresend funktionen i dit mailprogram. Hvis dit mailprogram tillader det, så helst med de komplette headere.

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

Jeg har nu videre sendt de 2 sidste mails og eneste jeg har gemt.

Har på fornemmelsen det ikke er det du mener ?

De nævnte mails har jeg ikke haft noget med at gøre - f.eks. skrevet svar - og indeholder ikke mere tekst end hvad linkene viser.
-----------------------------------------

Har du prøvet at bruge linket til at afmelde.?

Det er nu gjort med de 2 sidst ankomne mails.

Hvorfor har du ikke gjort det noget før?


Ja, hvorfor - har sikkert tænkt, at jeg ikke skulle afmelde noget jeg ikke har meldt mig til.
Forøvrigt bruger jeg aldrig denne funktion, men går ind på DIS og afmelder abonner.
------------------------------------------

Er ked af jeg ikke forstår/misforstår dig.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Som jeg formode i et tidligere indlæg viser de tilsendte mails, at du har abonneret på alle nye indlæg i hele gruppen "Hjælp til opslag".

Det kan være gjort med et enkelt uheldigt museklik og et øjebliks uopmærksomhed. Men andre kan ikke have gjort det i dit navn.

Men nu da du har afmeldt det igen må man jo håbe at det er slut nu - ihvertfald for den gruppes vedkommende.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

Tak for svar.

Hvordan jeg har kunne abonner på alle indlæg under Opslag  ?
Har set min Profil igennem igen - ikke her trykket på noget der kunne minde om mit problem.

Hvis jeg har abonneret på alle nye indlæg - hvorfor har jeg så ikke modtaget  de andre indlæg i Opslag ???

Må vel nu erkende, at et eller andet må jeg have gjort  :(

Du skal ikke bruge mere tid på at svare  - håber det er overstået  :)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

Det har ikke noget med din profil at gøre. Det er noget man vælger enten på hele grupper eller på enkelte emner.

Du kan feks. have abonneret på nye emner i hele gruppen ved at klikke på 'Abonner' i gruppeoversigten. Så får du kun mails hvis der er startet een eller flere nye emner siden du sidst var inde i gruppen.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

OK  - nu tror jeg, at jeg forstår hvad jeg har gjort - passer nu på i fremtiden hvor jeg sætter mit klik.

Tak for din tålmodighed.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770