Restaurering af foto.

Startet af Hans Peter Christiansen, 17 Maj 2021 - 08:12

Forrige emne - Næste emne

Hans Peter Christiansen

Hej.

Er der nogen der har kendskab til et foto program, der gør det muligt at rette lidt op på vedhæftede billede, af min oldemor og morfar.

NB: Det er ikke skidt - men "mekaniske" skader.
Mvh HP

Gitte Johansen

Det er lidt svært at se hendes mund, så hvis du har et andet foto af hende, kunne man måske se, hvordan munden skal se ud.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hans Peter Christiansen

Hej Gitte.

Her og nu har jeg ikke nogle andre billeder, har du noget program i tankerne?
Mvh HP

Gitte Johansen

Hej H P

Jeg har ikke selv noget program. Jeg sendte det til min søn, som har et program, men jeg ved ikke hvilket han har.

Han går vældig op i fotografering, så derfor regnede jeg med, at han havde et sådant. Men det er jo svært at se hendes mund eksempelvis.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hans Peter Christiansen

Gitte - Jeg kan prøve at scanne det ind i høj opløsning - og maile det til dig, i morgen.
.
Mvh HP

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hans Peter Christiansen

Gitte - har sendt mail.
Mvh HP

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
Der findes jo mange programmer til billede behandling Photoshop og flere men som jeg ser det er det slidmærke og de vist ikke til at rette op ? og jeg ved ikke om nævnte programmer kan prøv at Google problemmet så er der måske hjælp at få
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Peter Christiansen

Hej Kurt.

Ja det er slidmærker eller "mekaniske" skader som jeg kalder dem, længere oppe i tråden.

Billedet - som jeg er meget glad for er af, som fortalt - min oldemor: Maren Madsen (g. Rasmussen) f. 1831 Ødsted Vejle - d. 1918 Århus. Hun er også stammoder til en stor udvandrer familie i USA.

Drengen på billedet er min morfar: Hans Otto Hansen f. 1902- d. 1960 Århus. Han lod bl.a. galleri: Ved Åen(Museumsgade) bygge, som han ejede og drev i en årerække.
Mvh HP

Inge Hedal

Hej Hans Peter
Du skriver, at det er din oldemor, men det må være din tipoldemor. Hun var 71, da din morfar blev født.
Mvh Inge

Hans Peter Christiansen

#11
Hej Inge. :P

Ja selvfølgelig - tak fordi du er vågen.

Det er min tipoldemor. Hun fik bl.a. Hans Rasmus Hansen f. 1872 Taulov - d. 1955 Århus. Hans Otto's far - min oldefar.

Så skulle alt vist være på plads. ;)

NB. Hendes børn der udvandrede var:

Niels Hansen f. 1865 Taulov d. 1950 Racine-Wisconsin-USA.

Bodil Marie Hansen f. 1854 Vejle - d. 1911 Omaha-Nebraska-USA. Her er jeg i kontakt med hendes tipoldebarn i USA.

Mvh HP

Kurt Arne Empacher

Hej Han Peter
du kunne jo prøve hvis du har mulighed for det My Heritage de har et program der hjælpe med at behandler beskadiget billeder
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Peter Christiansen

Hej Kurt.

Tak for svar. Jeg har set at My Heritage har programmet, men har ikke fundet ud af endnu, om jeg adgang til ydelsen (jeg har DNA test på MH)
Mvh HP

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
det er da et forsøg værd
Hilsen
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
Jeg har forsøgt med dit billede i My Heritage men det er lidt for meget skrammet til at det hjalp
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

#16
Hej Hans
Jeg har prøvet at lægge farver på
https://www.myheritage.dk/photo-enhancer/result/270660661-10500186
jeg ved ikke om det virker men du kan jo prøve og se
Hilsen
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Peter Christiansen

Hej Kurt.

Tak for forsøget - jeg prøver om jeg få noget ud af det.
Mvh HP

Bodil Pedersen

Hej Hans Peter

Har du undersøgt, om der findes et arkiv fra fotograf Fischer i Århus?

mvh Bodil Pedersen

Hans Peter Christiansen

Hej Bodil.

Nej - det vil jeg prøve at undersøge.
Mvh HP

Lars Erik Bryld

Man kan komme temmelig langt med det gratis program GIMP sammen med det også gratis plug-in resynthesizer, som giver funktionen "heal selection".

Vedhæftet er et eksempel fra nettet - til højre professionelt restaureret, til venstre har jeg prøvet mig frem på højre kind med resynthesizer. Jeg har blot markeret omkring de enkelte revner og ladet resynthesizer gøre sin magi. Kinden tog mig ca et kvarters markering.

Hans Peter Christiansen

Mvh HP

Johanne Marie Stender

Lars Erik Bryld
Jeg bruger også det gratis GIMP, og selv om jeg ikke kender alle funktionerne, synes jeg, det kan bruges til mange ting.
Du nævner det gratis plug-in resynthesizer. Det kender jeg ikke, men kunne godt tænke mig at prøve, da jeg har en del gamle billeder, der trænger til en kærlig hånd - hvordan/hvor henter du det?
Venlig hilsen

Johanne Marie Stender

John Damm Sørensen

MyHeritage har en gratis service, som frembragte dette billede.
Det kunne se ud som om, Maren har haft hareskår.

Hilsen
John

Hans Peter Christiansen

Tak for det John. Jeg er ikke selv rigtig kommet videre, med de foreslåede programmer. Det er lidt af en vintersyssel.

Jeg har ikke andre billeder af hende - så det med hareskår var nyt for mig.
Mvh HP