Vielse i Mosaisk Troessamfund 1766

Startet af Anna Sofie Hagen, 18 Jul 2011 - 16:17

Forrige emne - Næste emne

Anna Sofie Hagen

Min mormors tip-oldefar Georg Jacob Branner (klædefabrikant i København) blev d. 24.okt. 1766 gift med Juliane(a) Sophie(a) Wolfstochter Wulff (født ca. 1746).  Ifølge en slægtshjemmeside (Hagerup-slægten) skulle  vielsen være foregået i Mosaisk Troessamfund.  Troessamfundet henviser mig til Lands- eller Rigsarkivet, idet man hos Troessamfundet ikke har arkivalier, der er mere end 100 år gamle.  Hvordan bærer man sig ad med at få adgang til eventuelle arkivalier, sådan helt konkret?  Jeg ville også være interesseret i navnene på Julianes forældre, hvis det er muligt.

Med venlig hilsen

Anna Sofie Hagen

Anne Mortensen

Parret er blevet viet i Garnison:

GEORG JACOB BRANER Pedigree
  Male   Family
Event(s):
Birth: 
Christening: 
Death: 
Burial: 
Marriages:
  Spouse:  JULIANA SOPH WOLFSTOCHTER  Family
  Marriage:  24 OCT 1766   Zebaoths Garnisons, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
--------------------------------

Børnene bliver døbt i Sct. Petri.
Prøv selv at søge  på FS under birth og navnet Branner i København,  der er flere børn efter 1766 og frem.
Her er et par stykker.

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp&clear_form=true
   
DOROTHEA CHARLOTTE BRANNER Pedigree
  Female     
Event(s):
Birth:  06 JAN 1776   

Christening:  11 JAN 1776   St Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death: 
Burial: 
Parents:
  Father:  GEORGE JACOB BRANNER  Family
  Mother:  JULIANA SOPHIA WOLF
---------------------------------

16. GEORGE CHRISTIAN HEINRICH BRANNER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 03 JUN 1778 St Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

20. JOHAN JACOB BRANNER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 06 OCT 1769 St Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark


 

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anna Sofie Hagen

Kære Anne!

Tak for din hjælp - faktisk fandt jeg kort tid efter de samme oplysninger som du på "familiy-search".  Hagerup-slægtssiden må have misforstået noget m.h.t. hvor vielsen fandt sted.  Zebaoth Garnisons er jo den samme som den nuværende Garnisons Kirke, som også dengang var hærens kirke og ihvertfald ikke et jødisk troessamfund!  Og man kan iøvrigt finde vielsen i Kirkebogen 1732-1769,opslag 121, Her står kun deres navne.  Og i Kirkebogen 1744-1769, opsl. 210, her står også hans bestilling og navnene på vidnerne.  Desværre kan jeg ikke tyde dem - men det er der måske andre der kan? Jeg kunne jo prøve i "Tydnings-forum".

Med venlig hilsen

Anna Sofie Hagen