Patientfoto

Startet af Jesper Møhlenberg Pedersen, 08 Jul 2021 - 23:48

Forrige emne - Næste emne

Jesper Møhlenberg Pedersen

Hej allesammen.

Jeg er i fuld gang med at finde patientjournaler fra psykiatrien og andre hospitaler med indeholdende fotografi. Sankt Hans Hospital , Roskilde og Dianalund, filadelfia har været gode til at integrere fotos. Har allerede med held og lykke fået ansigt på familiemedlemmer.
Er der nogen som har kendskab til andre hospitaler med patientfotos.? 
Og er der nogen som kender et psykiatrisk hospital på Fyn i 1930'erne?

Mvh Jesper Møhlenberg Pedersen
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen

Inge Hedal

Og er der nogen som kender et psykiatrisk hospital på Fyn i 1930'erne?
www.middelfart-museum.dk/besoeg/psykiatrisk-samling/

På Sjælland: Oringe i Vordingborg og et tilsvarende i Nykøbing Sjælland, men jeg ved ikke om de har billeder.
Mvh Inge

Jesper Møhlenberg Pedersen

Hej Inge.

Det vil jeg prøve at gå videre med og det ser lovende ud mht Middelfart :)
Kommer med en lille update herinde, når jeg ved lidt mere. Så kan andre også få glæde af disse oplysninger.
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen

Mikkel Eide Eriksen

Hej Jesper

Nu er det ikke helt præcis dét du leder efter, men jeg har fundet en del politisignalementer samt en tegning i profil fra Vridsløselille af Jens Hansen, kendt som "Nysteds Skræk". Han var på Tvangsarbejdsanstalten ved Sakskøbing (senere Saxenhøj) fra 1914, og på Sindssygehospitalet ved Vordingborg (senere Oringe) fra 1932 til sin død 1936.

Hvis det kan bruges, så er det relevante materiale særligt i kapitlerne 9, 12, og 13. Tegningen er på side 33:
https://bibliotek.dis-danmark.dk/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=20657

Måske kan det inspirere til andre kildegrupper.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Jesper Møhlenberg Pedersen

Hej Mikkel

Tusind tak for dit bidrag. Det er virkelig med til at åbne nogle nye døre, som jeg helt klart vil gi'mig i kast med og fantastisk hvis man kan opstøve lignende profil portræt. En stor inspiration tak. :)

Mvh Jesper
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen